צפו: כך זיהו מצלמות האבטחה של אפרת את המחבל חודר אל היישוב

המועצה המקומית אפרת שבגוש עציון פרסמה את צילומי מצלמות האבטחה של הישוב, באמצעותם אותר המחבל הערבי שחדר הלילה לישוב • ראש המועצה: "אנחנו לא אוהבים להיות בתוך גדרות. מערכת ההגנה היישובית, הנעזרת בטכנולוגיה חדישה, הוכיחה את עצמה"
חיים טוויל
ט"ו אלול התשע"ו / 18.09.2016 13:57

המועצה המקומית אפרת שבגוש עציון פרסמה בצהריים (ראשון) את צילומי מצלמות האבטחה של הישוב, באמצעותם אותר המחבל הערבי שחדר הלילה לישוב.

בישוב אפרת מציינים כי כבר בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר זיהתה מערכת האבטחה היישובית דמות המסתובבת בטווח של כ-400 מטר מחוץ ליישוב.

כיתת הכוננות של הישוב הוקפצה ויחד איתה כוחות צבא ובמהלך כל הלילה בוצעו סריקות. לפנות בוקר, המחבל שהסתתר בתוך שיח, קפץ על קצין בן 22 – ופצע אותו באורח בינוני-קשה. כוחות ההצלה פינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם, עם פציעה בפלג גופו העליון.

חייל בחפ”ק הבחין במחבל וירה בו מיד בראשו. על המחבל נתגלו מספר סכינים. מבית החולים נמסר כי מצבו של המחבל בינוני.

מחקירה ראשונית עולה, כי המחבל חדר במהלך הלילה את גדר הישוב באזור רחוב הציפורן – ולפנות בוקר התנפל על הקצין, דקר אותו ומיד נורה בראשו.

ראש מועצת אפרת, סא”ל (מיל’) עודד רביבי: “כיתת הכוננות של המועצה אפרת, בשילוב כוחות צה”ל וכל כוחות הביטחון באזור, מנעו הבוקר פיגוע במועצה אפרת והצילו חיים”.

רביבי הסביר כי מערכת ההגנה היישובית, הנעזרת בטכנולוגיה חדישה, הוכיחה את עצמה במקרה זה והצילה חיים.

“אפרת לא מגודרת, אנחנו לא אוהבים להיות בתוך גדרות ופיגועי העבר במקומות אחרים הוכיחו כי גדרות גם לא מונעות פיגועים. לעומת זאת כאמור, אותם עזרים טכנולוגים וכיתת כוננות מקצועית בשילוב צה”ל יכולים לבצע את העבודה הביטחונית לא פחות טוב”, טען רביבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות