התרחיש של צה”ל: במלחמה הבאה יהיו 10,000 פגיעות ישירות של רקטות במבנים

כ-230,000 רקטות עשויות לפגוע במוקדי אוכלוסייה במקרה של מלחמה רב-חזיתית שתכלול את ארגוני הטרור ברצועה, חיזבאללה, סוריה ואיראן • רק 1% מהרקטות והטילים שישוגרו יגיע אל הקרקע ויפגע באופן ישיר באיזור מאוכלס
חיים טוויל
י"ב אלול התשע"ו / 15.09.2016 20:09

בצה”ל  מציגים את התרחיש שהוצג באחרונה לקבינט המדיני-ביטחוני, לפיו לפחות 10,000 פגיעות ישירות של רקטות במבנים ולפחות 350 בני אדם יהרגו במלחמה הבאה.

לפי ההערכות בצה”ל, מלחמה כזו תכלול את ארגוני הטרור ברצועה, חיזבאללה, סוריה ואיראן – ורוב אזורי הארץ יהיו נתונים תחת איום הרקטות, אולם מרביתן יפלו בשטחים פתוחים.

על פי התרחיש, כ-230,000 רקטות וטילים לכל הטווחים ישוגרו ויכסו טווח שבין חיפה ועד דרום השפלה.

לפי התרחיש, רק 1% מהרקטות והטילים שישוגרו יגיע אל הקרקע ויפגע באופן ישיר באיזור מאוכלס – ערים או ישובים, לאחר שיצליחו לחדור את הגנת ‘כיפת ברזל’.

בצה”ל מעריכים כי 95 אחוז מהטילים ומהרקטות שישוגרו בעימות עתידי לשטח ישראל יהיו קצרות טווח, במשקל של 10 קילוגרם, ועד ל-45 קילומטר.

על פי נתוני הצבא, ב’צוק איתן’ שוגרו 3,356 רקטות מעזה, מהן 116 התפוצצו בשטח בנוי, ו-2,532 מהרקטות התפוצצו בשטח פתוח. כ-580 יורטו על ידי סוללות ‘כיפת ברזל’. 

בשבוע הבא יערוך פיקוד העורף תרגיל ברחבי הארץ, שידמה ירי טילים לעבר ריכוזי הערים בישראל. בנוסף, ידמו בפיקוד מקרי חדירה לשטח ישראל, דרך האוויר והים, קריסה של מערכת החשמל ורשתות תקשורת ודליפת חומרים מסווגים.

אלוף משנה (מיל) ח”כ מוטי יוגב החבר בועדת החוץ והביטחון וועדת המשנה, מגיב לפרסומים על תרחיש המלחמה שדובר צה”ל הפיץ: “חשיפת המשמעות החמורה של האיומים שסביב ישראל, ותוצאותיהם במלחמה אפשרית, נועדה בראש ובראשונה בכדי שנדע בפני מה אנו צפויים לעמוד, נכין עצמינו טוב יותר לכל התרחישים ובכך נצמצם את הפגיעות ונציל חיים. מתרגיל מפיקים לקחים ומתכוננים טוב יותר.

“חשיפת האיומים, מעבירה גם מסר לאוייבנו, אנחנו מכירים את תכניותיכם לפגוע בנו ובאם תתקפו, נדע היטב איך ומה להשיב לכל מי שינסה להתקיפנו. ככל שיהיה קשה ומורכב יותר בתרגיל, כך נהיה מוכנים יותר גם ביום פקודה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות