יד קשה: הקיצוני שתקף את הרב של קרית גת נעצר עד תום ההליכים

בית משפט השלום באשקלון קיבל את עמדת הפרקליטות והחליט לעצור עד תום ההליכים את שלמה ויספיש, חרדי קיצוני, תושב בית שמש • כתב האישום מייחס לו ולשניים מחבריו ביצוע עבירות של התקהלות אסורה, תקיפה, הסגת גבול, איומים ועוד
חיים טוויל
י"ב אלול התשע"ו / 15.09.2016 17:09

בית משפט השלום באשקלון קיבל את עמדת הפרקליטות והחליט לעצור עד תום ההליכים את שלמה ויספיש, חרדי קיצוני, תושב בית שמש, המואשם יחד עם שני נאשמים נוספים בתקיפתם של הגאון רבי משה הבלין, רבה של העיר קרית גת וראש ישיבת חב”ד בעיר, ושל אשתו על רקע  תמיכתו של הרב בהסדר גיוס שנחתם בין ישיבות חב”ד לצה”ל.

כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום (פלילי) מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של התקהלות אסורה, תקיפה, הסגת גבול, איומים ועוד.

כפי שדווח בחרדים 10, היום (חמישי) הגיעו שוב, בפעם השנייה השבוע – חרדים קיצונים להפגין מול ביתו של הרב הבלין.

בעקבות ההפגנה, המשטרה עכבה לחקירה 17 מהמפגינים המתנגדים לגיוס בחורי ישיבות. לפי עדי ראייה, “הם נלקחו היישר לתחנת המשטרה עם המיניבוס בו הגיעו”.

במשטרה מדגישים, כי “אנו מכבדים את הזכות להביע מחאה בדרך חוקית, אך תנקוט ביד קשה כנגד מפרי הסדר”.

כשלושים מפגינים התייצבו גם ביום שני בערב מול  ביתו של הרב הבלין. המפגינים נשאו במקום תפילה, תוך הנפת שלטים נגדו. בהמשך הגיעו תושבים מ’קומיים והתעמתו עם הקיצונים.

כוחות משטרה, ביניהם לוחמי מג”ב, נערכו במקום למניעת הפרת הסדר. הרב הבלין לא היה בביתו בשעת ההפגנה, מאחר ויצא לחגוג בכפר חב”ד בר מצווה לנכדו. כעבור שעה קלה המפגינים עזבו את המקום.

לפי המשטרה, לא נרשמו אירועים חריגים.

 בראיון שהעניק לרדיו 101.5 אמר הגר”מ הבלין: “אני מקבל איומים טלפוניים שבהם מזהירים לקצוץ את בשרי במטחנות. אני חושש לחיי, דמי הותר”.

הדיון שהתנהל היום:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם הסיבה לא היתה
    15/09/2016 20:20
    תמר
  1. עונש כל כך קשה. אבל גם התמסכנותו של הרב הבלין וגם הצבא מתכון לאהדה.