אדום מול שחור: מלחמת הצניעות של השכנים ברחוב קורדובירו 26

בפתח בניין מספר 26 ברחוב קורדובירו, הממוקם בשכונה חרדית בירושלים, נתלתה מודעה מטעם "כל דיירי הבניין" שיועדה לבנות השירות הלאומי: "לא ניתן במה לבנות שמתנהגות בהפקרות מזעזעת" • בתגובה פרסמו שכנים אחרים מודעה חדשה: "המודעה הייתה בוטה, פוגענית, מחפיצה ומשפילה" • ואיך זה קשור לשלולית של הזבל
יוסף גרינבוים
י"ב אלול התשע"ו / 15.09.2016 15:24

פתק עם אותיות בצבע אדום נתלה השבוע, באחד מימי חודש אלול, בפתח בניין מספר 26 ברחוב קורדובירו, הממוקם בשכונה חרדית בירושלים.

הפתק יועד לבנות שירות לאומי, המתגוררות באחת הדירות שב”בניין הקדוש הזה”.

וכך נכתב בו “בשם כל הדיירים”: “הדיירים כולם אנשים חרדים, ומזהירים באופן חד משמעי שלא נסכים לחוסר צניעות שחלק מכן מתנהג שבא לידי ביטוי בלשבת בכניסת הבניין בזמן שגברים אברכים צריכים לעבור, ולא מכובד לעבור כשאת יושבת חשופת רגליים בכניסת הבניין הקדוש הזה.

“כמו כן לא ניתן במה לבנות שמתנהגות בהפקרות מזעזעת ומביאות את החברים שלהם לחכות להם בכניסת הבניין, בטח לא בחור שיושב חצי שעה עם אופנוע ומחכה לחברה שתוריד לו כוס קפה”.

מנסחי המודעה ממשיכים ומזהירים: “אם התופעה הזאת תמשיך, נעשה הכל על מנת שלא תהיו פה יותר, ובכך ייענשו גם החברות שלכם שלא לוקחות חלק בהפקרות ובפריצות הזאת.. ולכן על מנת שנכיר לכן שכנות טובה זאת הזהרה חמורה מאד שראוי שתיקחו לתשומת לבכן. לא נסכים לחוסר צניעות והפקרות בבניין מגורנו”.

הודעות לבנות שירות לאומי

בתגובה תלו דיירים אחרים בבניין מודעה חדשה, בה הם מתנערים מנוסח המודעה וכתבו כי מדובר ב”מודעה פוגענית שלא על דעת כל הדיירים”.

לדברי מנסחי מודעה זו, “המודעה הייתה בוטה, פוגענית, מחפיצה ומשפילה. אם משהו מפריע לכם, אנא העירו בצורה מכובדת”.

מנסח המודעה אף עקץ וכתב בסיומה: “בזאת אזכיר לשכנים שיש מי ששלולית זבל במעלית מפריעות לו לא פחות משברים מסוים מפריעים לכם”.

הודעות לבנות שירות לאומי

‏‎Ruth Pachtowitz‎‏

נטע כץ, פעיל חרדי, פרסם בדף הפייסבוק שלו את שתי המודעות, שצולמו על ידי רות פכטוביץ, וכתב: “הפתק באדום נתלה לו באחד הבניינים בשכונה חרדית בירושלים בה שוכנת דירת בנות שירות לאומי. הפתק השחור הוא תגובה יהודית הולמת של כמה מהשכנים, חרדים לא פחות, ובמחשבה נוספת כנראה הרבה יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות