עכשיו הם כבר ממש מחבקים אותו: “דרעי פועל לטובת הציבור החילוני”

בארגון החילוני 'ישראל חופשית' אומרים כי רק זהבה גלאון, תמי זנדברג ואריה דרעי באמת דואגים לציבור החילוני • ראשי הסיעות החרדיות: "פועלים בשיתוף פעולה מלא"
יוני גרין
ו' אלול התשע"ו / 08.09.2016 23:24

בארגון ‘ישראל חופשית’, המוביל את המאבק החילוני, בין היתר, נגד סגירת מרכולים בשבת  יצאו היום נגד האיום לקיים ‘מסיבת רחוב’ בבני ברק בשבת, אבל לא הסתפקו רק בכך: כעת הם גם שולחים חיבוק דב חם ללא אחר מאשר יו”ר ש”ס, שר הפנים אריה דרעי.

בפוסט שפרסמו בפייסבוק, בתגובה לידיעה שפורסמה כאן באתר, תחת הכותרת ‘דרעי התקפל, מובילי המאבק החילוני חוגגים‘ – נכתב:

“בחרדים 10 קצת כועסים על חברי הכנסת שהתקפלו, ומסמנים את ביטול ההפגנה כניצחון של החילונים.

אכן ניצחון. עכשיו הגיע הזמן לשבת עם כל המגזרים והקהילות לדיון אמיתי ופתוח על אופי השבת בישראל.  לא בכנסת, בציבור. הסכם עצמאי ורב משתתפים שהכנסת תאשר או לא תאשר”.

בהמשך תקף הארגון את הכנסת, וכתב: “גם ככה הם פועלים שם נגד החילונים, הדתיים והחרדים. אף אחד שם לא מייצג אף אחד. כנסת ישראל, פישלתם”.

ומי זוכה לשבחים? הנה: “היחידות שפעלו לטובת הציבור החילוני הן זהבה גלאון, תמי זנדברג ואריה דרעי. זה לא חמק מעינינו”.

בתוך כך, ראשי הסיעות החרדיות – אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני מסרו בהודעה משותפת, לפיה הם פועלים בשיתוף פעולה מלא והדוק, כדי לדאוג לשמירה על כבוד השבת וקדושתה, כפי שהיה מאז קום המדינה.

ההודעה נמסרה על רקע ההתקפלות של דרעי היום בבוקר, כאשר אמר ל-ynet: “בסופו של דבר החילונים הם אלה שיחליטו איזו שבת הם רוצים. אנחנו לא נאכוף על אף אחד מה לעשות. אנחנו חיים בתוך מדינה חילונית, יהודית אמנם, אבל חילונית”.

לדברי דרעי, “אין לנו עניין לחולל משברים. אנו מבינים שאנו לא חיים במדינת הלכה, טרם הגענו לימות המשיח וטרם הגענו למצב האידיאלי שבו כל עם ישראל מבין מהי מהות השבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות