המועמד לנשיאות ארה”ב הובך בשידור חי: “מה זה חאלב?” • צפו

המראיין הנדהם היה משוכנע שהמועמד גארי ג'ונסון צוחק עליו, אך לבסוף הסביר לו: "חאלב נמצאת בסוריה. זה המרכז של משבר הפליטים..." • ג'ונסון הוא מועמד המפלגה הליברטריאנית לנשיאות - ובסקרים העדכניים הוא זוכה לתמיכת כ-9% מהבוחרים
נחמן גור
ה' אלול התשע"ו / 08.09.2016 19:53

המתמודד הבדלן הוכיח שהוא אכן כזה: מועמד המפלגה הליברטריאנית לנשיאות ארצות הברית, גארי ג’ונסון, הפך לבדיחה תקשורתית לאחר שבתשובה לשאלה מה תהיה מדיניותו לגבי המשבר בחאלב שבסוריה, ענה בפנים מופתעות: “מה זה חאלב?”.

המראיין הנדהם בתכנית הבוקר של רשת MSNBC, היה משוכנע שג’ונסון צוחק עליו, אך כשהבין שהמועמד באמת לא שמע מעולם את שם העיר שהפכה למוקד האסון ההומניטרי הגדול ביותר בעולם, הסביר לו במילים פשוטות כי “חאלב נמצאת בסוריה. זה המרכז של משבר הפליטים”…

ג’ונסון ניסה לחזור לעצמו ואמר כי “המצב בסוריה הוא בלגאן גדול”. הוא הציע לשתף פעולה עם רוסיה באפיקים דיפלומטיים והומניטריים, במקום מדיניותו של ממשל אובמה לחמש גופי אופוזיציה שונים – אך היה ניכר כי הוא כלל אינו יודע על מה הוא מדבר.

למועמד הליברטריאני אין סיכוי של ממש לנצח בבחירות לנשיאות, אך בשל האכזבה וחוסר האהדה הציבורית כלפי שני המועמדים העיקריים, הילארי קלינטון ודונלד טראמפ, שיעורי התמיכה בג’ונסון גואים. בסקרים העדכניים הוא זוכה לתמיכת כ-9% מהבוחרים – הישג שכמוהו לא גרף מועמד שלישי מזה חצי יובל שנים.

ג’ונסון, בעבר מושל ניו מקסיקו מטעם המפלגה הרפובליקנית, מתמודד על מצע של צמצום כוחה של הממשלה למינימום והגברת חירויות האזרח, כולל ביטולו של רעיון מדינת הרווחה. זוהי ההתמודדות השנייה שלו לנשיאות, לאחר שב-2012 קיבל פחות מאחוז אחד מקולות הבוחרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות