‘הבכיר החרדי’ שנעצר בנתניה: נציג צאנז שמעון שר; מעצרו הוארך

שופט בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשישה ימים את מעצרה של ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג ושל נציג חסידות צאנז בעירייה - שמעון שר • השופט: מהחקירה עולה תמונה לפיה גורמים בכירים חברו לבעלי הון לצורך השבחת קרקעות וקיבלו טובות הנאה שנאמדות במיליוני שקלים • פיירברג חשודה בקבלת שוחד: "הטענות מצוצות מהאצבע"
חיים טוויל
ד' אלול התשע"ו / 07.09.2016 18:38

שופט בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) את מעצרה של ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג ושל שמעון שר בשישה ימים.

השניים חשודים בעבירות שוחד. יחד עמם נעצרו שני חשודים נוספים בפרשה – מקורב לראשת העיר וקבלן בעיר – וגם מעצרם הוארך.

שמעון שר הוא נציג חסידות צאנז בסיעת גל במועצת העיר ומכהן כיו”ר הוועדה לתכנון ובנייה בנתניה.

השופט עמית מיכלס אמר במהלך הדיון, כי מהחומר שבהציגה המשטרה עולה תמונה לפיה מספר גורמים בכירים ביותר חברו לבעלי הון לצורך השבחת קרקעות וקיבלו טובות הנאה שנאמדות במיליוני שקלים.

פיירברג אמרה בדיון: “אין לי מה להסתיר, הטענות מצוצות מהאצבע”.

בסיום דברי המשטרה ונציגי החשודים, אמר השופט: “קיים חשד סביר שקושר את כל ארבעת החשודים לכל החשדות. עילת המעצר היחידה היא חשש לשיבוש מהלך החקירה”.

לדבריו, “הפוטנציאל לשיבוש החקירה על ידי החשודים גבוה. מחומר החקירה ניתן לראות הסתרה ואי דיווח על פרטים שעליהם יש חובת דיווח”.

לפי החשד של המשטרה ורשות המיסים, בכירים בעירייה ומקורבים להם פעלו לקידום ענייניהם של קבלנים ויזמים בפרויקטים של נדל”ן בנתניה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח, ושכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס.

חקירת הפרשה מתנהלת ביחידה הארצית של המשטר יחד עם יחידת חקירות מס הכנסה מרכז ברשות המסים.

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חשודים נוספים שנעצרו: עו”ד צפריר פיירברג, בנה של ראשת העיר נתניה, הקבלן והיזם אברהם תשובה, אחיו של איש העסקים יצחק תשובה; עורך הדין החרדי אברהם גוגיג והאדריכל גבי טטרו.

מעצרם הוארך בבית משפט השלום בראשון לציון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות