ראשת העיר נתניה נחקרת באזהרה; בכיר חרדי בעירייה וקבלנים נעצרו

הבוקר גם נעצרו לחקירה בכיר בעיריית נתניה, שני קבלנים וחשוד נוסף, המקורב לראשת העיר • המשטרה וחוקרי מס הכנסה ערכו חיפוש בבתי החשודים, בהם גם מקורב לראשת העיר, כחלק מפרשה המתמקדת בחשד לשוחד בפרויקטים של נדל"ן בעיר
חיים טוויל
ד' אלול התשע"ו / 07.09.2016 09:12

ראשת העיר נתניה מרים פיירברג נחקרת הבוקר (רביעי) באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה – להב 433, בחשד לעבירה של קבלת שוחד.

הבוקר עיכבו המשטרה ורשות המסים לחקירה ארבעה חשודים נוספים – ביניהם בכיר חרדי בעירייה,  שני קבלנים וחשוד נוסף, המקורב לראשת העיר – במעורבות בפרשה שבה נבדק חשד לשוחד ומרמה בנדל״ן בנתניה.

הארבעה יובאו ככל הנראה כבר בשעות הצהריים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

כן זומנו נוספים לחקירה.

עו”ד נתי שמחוני המייצג את פיירברג מסר: “גב’ פיירברג הינה ראש העיר נתניה מזה 18 שנים ושימשה בתפקידים שונים בעירייה זה כארבעה עשורים. גב’ פיירברג פעלה נאמנה וביושרה ומעולם לא דבק כל רבב בהתנהלותה וכך היא סמוכה ובטוחה, יוברר גם הפעם.

”גב’ פיירברג מכבדת את רשויות אכיפת החוק והיא תשתף פעולה עם גורמי החקירה כדי להביא לחקר האמת”.

הפרשה שעניינה חשד לביצוע שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס על ידי מספר מעורבים בהקשר לתחום הנדל”ן בעיר, מתנהלת ביחידה הארצית של משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם חקירות מס הכנסה מרכז ברשות המסים.

לפי החשד, פעלו בכירים בעירייה ומקורבים להם לקידום ענייניהם של קבלנים ויזמים בנתניה בפרויקטי נדל”ן, בתמורה לשוחד וטובות הנאה, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח, כשכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס.

במסגרת הפעילות הבוקר ערכו כוחות משטרה וחוקרי מס הכנסה ברשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם.

בנוסף, מאז החלה החקירה הגלויה, נתפסו והוקפאו חשבונות ונכסים לצרכי בקשות חילוט בהמשך.

אתמול הותר לפרסום כי ארבעת החשודים שנעצרו עד כה במסגרת הפרשה הם עו”ד צפריר פיירברג, בנה של ראשת העיר נתניה, הקבלן והיזם אברהם תשובה, אחיו של הטייקון יצחק תשובה; עורך הדין אברהם גוגיג, מי שהקים את ישיבת ראדין, והאדריכל גבי טטרו.

מעצרם של פיירברג וגוגיג הוארך אתמול בבית משפט השלום בראשון לציון בשבוע, ומעצרם של תשובה וטטרו הוארך בשלושה ובשמונה ימים בהתאמה.

חקירת הפרשה מתנהלת זה כמה חודשים, ושיאה התרחש שלשום בפשיטת חוקרי המשטרה ורשות המסים על בניין העירייה וביצוע המעצרים.

לפי נציג המשטרה בדיון אתמול, התשתית הראייתית “עברה את משוכת החשד הסביר ואך למעלה מכך”, וכוללת חשד לשוחד במיליוני שקלים.

השופט עמית מיכלס אמר בהחלטתו, כי בשלב זה יש חשד ממשי שהחשודים ביצעו את המיוחס להם. עוד הוסיף כי נראה שמדובר בפרשה חמורה, במסגרתה גורמים בכירים בעיריית נתניה קשרו קשר עם בעלי הון במטרה לקדם מיזמי נדל”ן והשבחת קרקרעות, בתמורה לטובות הנאה בשווי מיליוני שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות