60 חסידי ברסלב שהסתננו לשכם הותקפו באבנים – וחולצו: 32 נעצרו

כ-60 מחסידי ברסלב שהסתננו למתחם קבר יוסף בשכם באוטובוס עם לוחית זיהוי פלסטינית, ללא אישור של כוחות הביטחון, הותקפו על ידי פלסטינים שהחלו לרגום אותם אבנים • 32 מהישראלים עוכבו לחקירה לאחר שחולצו • המשטרה: "כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילי" עו"ד בן גביר המייצג את העצורים: "כשאנשי שמאל נכנסו לרמאלה, לא עצרו אותם"
חיים טוויל
י"ט אב התשע"ו / 23.08.2016 08:52

כוח צה”ל הוזעק אמש (שני) למתחם קבר יוסף שבשכם, לאחר שאוטובוס ישראלי שנכנס למקום ללא אישור של כוחות הביטחון הותקף בידי פורעים ערבים שרגמו אותם באבנים.

הערבים יידו אבנים לעבר האוטובוס בו נסעו 60 חסידי ברסלב, שחולצו מהמקום על ידי כוחות צה”ל רבים מהמרחב שנכנסו על מנת לחלצם.

מספר מסתננים  נפצעו קל כתוצאה מיידוי האבנים וטופלו בשטח.

32 מהחסידים עוכבו לחקירת משטרה, לאחר שחולצו מהמתחם.

לפי צה”ל, האוטובוס נכנס לשכם עם לוחית זיהוי פלסטינית.

ממגן דוד אדום נמסר על נער כבן 17 שפונה לבית החולים שניידר במצב קל, עם חבלה בפנים.

“צהל מדגיש כי כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A הינה מסוכנת ומהווה עבירה על החוק”, נמסר מדובר צה”ל.

גם במשטרה גינו את האירוע והבהירו: “אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה, כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ. כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילי”.

עו”ד איתמר בן גביר, המייצג את חסידי ברסלב שנכנסו הלילה לקבר יוסף אומר, כי יש להצטער שהמשטרה עצרה אותם.

“כאשר אנשי שמאל קיצוני בראשות אליעז כהן נכנסו לרמאלה, איש לא עצר אותם. מוזר שכאשר מדובר בקבוצה של חסידי ברסלב המשטרה נוהגת איפה ואיפה.

“מכל מקום, מזכיר שלפי ההסכמים עם הרשות הפלשתינית חייב להיות חופש גישה למקומות הקדושים ומדינת ישראל לא דורשת קיום הסכם זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכל מי שטוען שזה חילול השם, טועה
    23/08/2016 10:42
    אברך ביתרי
  1. המשוגעים של ברלנדהם לא קשורים לתורת ישראל, כשאדם חדרי לדבר השם עושה כאלו דברים הוא עושה חילול השם, אבל הם מתפסים בציבור הכללי לא כחרדים אלא ככת שתפסה טרמפ על התורה כמו דתות אחרו, נצרות איסלם שבתאות וכדו’.
    תתפללו עליהם שיחזרו באמת בתשובה