התעללות מזעזעת: הטרידו חייל חרדי והשפילו אותו מול כל הבסיס

החייל החרדי הוטרד והושפל לעיני כל חבריו ליחידה ש"ראו בכך לא יותר משגרה של הומור" • המטריד נענש בחומרה ונשלח לעשרים ימי מחבוש • למרות שהחייל החרדי שהוטרד מסרב לחזור אל היחידה - מפקדיו מסרבים לאפשר לו לעבור ליחידה אחרת • כרמלה מנשה שחשפה את הפרשה: "אם היה מדובר בחיילת, היא לא הייתה נשארת. מה ההבדל?!"
חיים טוויל
י"ט אב התשע"ו / 22.08.2016 22:04

שלטונות צה”ל ומשרד הביטחון משקיעים עשרות מיליוני שקלים בגיוס חרדים לשורות הצבא, אולם נראה שהסיפור הבא יכול להמחיש עד כמה, למרות כל הפיתויים – קשה לצעירים החרדים להשתלב.

הערב (שני) חשפה העיתונאית כרמלה מנשה מ’קול ישראל’, כי צעיר חרדי שהתגייס ליחידה כללית בצה”ל, הוטרד בצורה גסה והושפל על ידי חבריו החילונים ליחידה.

חבריו של החייל “ראו בכך לא יותר משגרה של הומור”, ולא ראו כלל צורך לדווח על כך למפקדיהם. בסופו של דבר, פנה החייל המוטרד בעצמו אל רשויות הצבא והתלונן על ההתעללות בו.

“המפקדים מנסים לטייח ואומרים שהדברים הוצאו מהקשרים ומדובר ב’סוג של הומור’. זה הומור? זה פשע פלילי!”, זועק אביו של החייל.

הוא פירט שורה של מעשים קשים וחמורים שנעשו בבנו “על מנת להשפיל אותו ולבזותו מול כולם. זה לא נעשה בחדרי חדרים. חיילים וחיילות עמדו וצפו בזה ואף אחד לא פצה את פיו. הוא ניסה להתנגד בכל כוחו – ויש לו כוח – אבל לא הצליח.

“אחד המפקדים הישירים שלו, ששמע את התיאורים המזעזעים, פשוט בכה. אבל כשזה הגיע לרמת העונש זה נשאר ‘בתוך בית ספרנו'”, קובל האב – ומספר: “הומלץ לי על ידם שלא לצאת עם הסיפור ולהשאיר להם את הטיפול בו”.

החייל המטריד נענש בעשרים ימי מחבוש – עונש שנשמע אולי חמור, אך כפי שמסבירה כרמלה מנשה, “בצבא הרי מענישים בחומרה על כל שטות, אפילו על נפקדות שולחים לכלא ל-30 יום!”

לדברי האב, המשמש כעורך דין במקצועו, אם החייל הפוגע לא היה מועמד לדין משמעתי בלבד, אלא למשפט פלילי, הוא היה מקבל עונש של מספר שנות מאסר, כפי הקבוע בחוק על עבירות חמורות כאלה.

סאת ייסוריו של החייל החרדי עדיין לא הסתיימה: הוא מסרב לחזור לשרב בבסיס בו הושפל והוטרד, אולם מפקדיו הישירים מסרבים לאפשר לו לעבור ליחידה אחרת, כפי שהוא דורש.

“אומרים לי, ‘החייל הזה לא צריך לעבור, זה בסדר, אנחנו צריכים אותו פה'”, מספר אביו. “שלחתי פניות לכל האגפים הרלוונטיים בצבא, אבל אף אחד לא מתייחס”.

לדברי כרמלה מנשה, הטיפול השערורייתי של הצבא בפרשה היה שונה לחלוטין אם היה מדובר בחיילת. העונש היה חמור יותר וגם הבקשה להעברה הייתה נענית בחיוב, ללא בעיות.

“לא יעלה על הדעת שנפגע עבירה יחזור למקום העבירה עצמה ביחד עם הפוגע שעשה את המעשה לעיני כל”, אומרת מנשה.

מדובר צה”ל טרם התקבלה תגובה. לכשתתקבל – נפרסמה כאן בחרדים 10.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משפט יהודי עתיק, אם הישראל לא עושה קידוש הגוי עושה הבדלה, וד
    23/08/2016 13:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. משפט יהודי עתיק, אם הישראל לא עושה קידוש הגוי עושה הבדלה, וד”ל

  2. משפט יהודי עתיק, אם הישראל לא עושה קידוש הגוי עושה הבדלה, וד
    23/08/2016 13:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לתבוע את הצבא שילמדו.
    23/08/2016 14:50
    דן
  4. החארות גם לא רוצים לתת לו לעבור בסיס.צריך לתקוע את כל המערך הפיקודי בבסיס הארור הזה.בתור חילוני לא הייתי מפקיד את הכלב שלי בידיים של המפקדים הסתומים בצבא “ההגנה”.חתיכת מטומטמים לא עושים שום מבדקי אינטליגנציה כל חרא נהיה מפקד?