מכה כפולה: חיל האוויר תקף שוב עשרות יעדי טרור בעזה

תגובה חריפה משמעותית בהשוואה למקרי ירי דומים בשנתיים האחרונות, מאז תום 'צוק איתן' • הפלסטינים: הותקפו יעדים של חמאס והג'יהאד האסלאמי; יש נפגעים • הדי הפיצוצים נשמעו היטב בכל מרחב עוטף עזה • פוליטיקאים מימין ומשמאל דחקו מוקדם יותר בשר הביטחון אביגדור ליברמן להגיב ביד קשה על ירי הרקטה שנפלה בצהרים בשדרות
נחמן גור
י"ח אב התשע"ו / 21.08.2016 23:31

חיל האוויר תקף הערב (ראשון), בפעם השנייה בתוך שעות ספורות, מטרות טרור ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה מוקדם יותר היום לעבר העיר שדרות.

הפלסטינים מדווחים כי הותקפו יעדים של הארגונים חמאס, הג’יהאד האסלאמי והחזית העממית. על פי הדיווחים, ישנם מספר נפגעים עם דרגות פציעה שונות.

בין היתר הופצץ מוצב של חמאס באזור העיר בית חאנון שבצפון הרצועה, משם נורתה הרקטה בצהריים.

על פי אחד הדיווחים מעזה, בחצי שעה  תקף צה”ל לא פחות מ-30 יעדים ברחבי הרצועה.

תושבים באזור עוטף עזה דיווחו כי הדי הפיצוצים נשמעים היטב בכל המרחב.

דובר צה”ל מסר, כי הלילה תקף צה”ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מספר תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

בהודעת צה”ל נאמר, כי “תקיפת תשתיות טרור אלה היא תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר העיר שדרות מוקדם יותר היום, המהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל”.

דובר צה”ל הדגיש: “ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא שיישא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה”.

מדובר בתגובה חריפה משמעותית בהשוואה למקרי ירי דומים שאירעו מאז מבצע ‘צוק איתן’ שהסתיים לפני שנתיים בדיוק. שכן, בפעמים קודמות צה”ל הגיב פעם אחת, בשעות שאחרי ירי הרקטה או בלילה שאחרי.

סמוך לשעה 14:25 בצהריים נשמעה היום התרעת ‘צבע אדום’ בעיר שדרות ובישובי המועצה האזורית שער הנגב הסמוכים אליה. בהמשך נשמעו שני פיצוצים וכוחות הביטחון איתרו רקטה שנפלה ליד בית בשדרות.

מאז ירי הרקטה בצהריים, קראו חברי כנסת ושרים מימין ומשמאל להגיב בחריפות על הפרת השקט מצד חמאס.

שר החקלאות, אורי אריאל, כתב בטוויטר: “לא צריך לחכות לנפגעים מהרקטות וצה״ל צריך להגיב בעוצמה ובתקיפות. אני מאמין ומקווה ששר הביטחון אביגדור ליברמן ינחה כך, כפי שהבטיח בעבר”.

חבר הכנסת עמר בר-לב מהמחנה הציוני אמר: “זוהי שעת מבחן לתפקודו של שר הביטחון החדש, תקופת החפיפה תמה וצריך לקבל החלטות הרות גורל. אם יבחר השר בביטחון, הוא יקבל לגיטימציה מימין ומשמאל.

”תושבי עוטף עזה ושדרות מאסו בתדרוכים לכתבים, על שר הביטחון ליברמן לפעול ליצירת שקט בדרום באופן מידי, ובמקביל להוביל תכנית מדינית אסטרטגית הכוללת בניית נמל עמוק מים תמורת פירוז, ליצירת תשתית למשא ומתן לטווח הרחוק”.

חבר הכנסת חיים ילין מיש עתיד, אשר כיהן כראש המועצה האזורית אשכול בימי ‘צוק איתן’, אמר אחר הצהריים כי “אסור לאפשר את המשך הירי לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה, חייבים להכות בטרור ביד קשה ולעצור את כל פעולות שיקום הרצועה עד לפירוז מלא”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות