ירידה חדה באבטלת חרדים במחצית הראשונה של 2016 • נתונים חדשים

הכלכלן הראשי באוצר פרסם נתונים חיוביים מאוד על מצב שוק העבודה: שיעור האבטלה הנמוך ביותר מאז שנת 2009 - עומד על 4.8% בלבד • שיעורי האבטלה של גברים חרדים נחתכו בשליש במחצית הראשונה של 2016 • קובע: "כיום לא קיים קושי עבור גברים חרדים למצוא עבודה. שיעורי התעסוקה הנמוכים, בעיקר מצד היצע העבודה של הגברים"
שייע קליין
י"ב אב התשע"ו / 16.08.2016 00:10

הכלכלן הראשי במשרד האוצר, יואל נווה, פרסם היום (שני) את הסקירה הכלכלית השבועית, ובה נתונים חיוביים מאוד על מצב שוק העבודה בישראל.

בסקירה נכתב, כי נרשמה ירידה חדה בשיעורי האבטלה של גברים חרדים וערבים. “אם רוצים, לחרדים לא קשה למצוא עבודה”, הוא קובע.

לפי הנתונים – אותם מציג זאב קליין בישראל היום – שיעור האבטלה בישראל כיום הוא הנמוך ביותר מאז משבר הסאאב-פריים בשנת 2009 – ועומד על 4.8% בלבד.

מנגד, שיעור התעסוקה בקרב גברים בני 25-64 הוא הגבוה ביותר מאז משבר הסאאב פריים, כאשר בקרב גילאים אלה שיעור האבטלה נושק לרף התחתון של 4%.

שיעור התעסוקה – השייכים לכוח העבודה האזרחי, הגיע לרמת שיא של 61%. לראשונה יש גידול חד ומתמשך בהיקף המועסקים במשרה מלאה ו-72% מהשכירים עובדים כיום במשרה מלאה, אם כי שכרם מדשדש ודורך במקום כבר שנים.

מרבית השכירים במשרה חלקית, אשר רובם נשים, משתכרים עד גובה שכר המינימום החוקי, שעלה במשכורת יולי ל-3,825 שקלים לחודש.

לפי הנתונים של נווה, שיעורי האבטלה של גברים חרדים וערבים נחתכו בשליש במחצית הראשונה של השנה 2016.

נווה: “כיום לא קיים קושי עבור גברים ערבים וחרדים למצוא עבודה, בהשוואה לגברים יהודים לא חרדים, ושיעורי התעסוקה הנמוכים בקרב גברים אלו (בעיקר בקרב הגברים החרדים), נובע בעיקרו מצד היצע העבודה של הגברים”.

העלייה בשיעור המועסקים במשרה מלאה באה לידי ביטוי במגמת עלייה של ממוצע שעות העבודה השבועיות למועסק, אשר הגיע לרמתו הגבוהה ביותר מאז משבר הסאב-פריים ב-2009.

כמו כן, השיפור בשיעור המועסקים במשרה מלאה תרם לירידה משמעותית בשיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון, אשר ירד לרמת שפל של כ- 2.5 אחוזים במחצית הראשונה של 2016.

שיעור התעסוקה במחוזות תל-אביב והמרכז הוא הכי גבוה, ועומד על כ-70 אחוזים מתחילת 2014.

מנגד, שיעור התעסוקה במחוז ירושלים הוא מהנמוכים בישראל – ו-50% מהירושלמים אינם עובדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות