ליצמן מודה: מאכערים לקחו שני מיליון שקל ל-3 חודשים ללכלך אותי

שר הבריאות סירב לנקוב בשמות האנשים שפעלו נגדו, אך בסביבתו אמרו כי מדובר בקבוצת לוביסטים, יחצ"נים ואנשי תקשורת דתיים וחרדים • אתמול דיווח ערוץ 7: עסקן חרדי איים על ליצמן כי יפעילו נגדו חברת חקירות למציאת חומרים פליליים
נחמן גור
י"א אב התשע"ו / 15.08.2016 16:30

שר הבריאות יעקב ליצמן מאשר כי כוחות מאורגנים נשכרו כדי לאיים עליו ולהשפיע עליו לסגת מנושא ההיטל על ביטוחי הבריאות.

בכינוס של הוועדה הציבורית לבחינת ענף הביטוח, אמר ליצמן: “חבל על חבורת המאכערים שלקחו 2 מיליון שקל לשלושה חודשים ללכלך אותי ואת שר האוצר – מה אגיד לכם? חבל, זרקו את הכסף לרחוב. אם היו נותנים לי את הכסף הייתי יודע מה לעשות איתו”.

ליצמן סירב להגיד מי הם האנשים שפעלו נגדו, אך בסביבתו אמרו כי מדובר בקבוצה של לוביסטים, יחצ”נים ואנשי תקשורת דתיים וחרדיים שעשו יד אחת כדי לאיים ולנסות להשפיע עליו לסגת מרעיון ההיטל.

ליצמן התעקש כי הפעולה המאורגנת הזו לא השפיעה עליו, וכי העובדה שברגע האחרון התחרט על הסכמתו להיטל, נבעה מכך שלא הסכים מראש להיטל גבוה כל כך – בגובה של 9% מהכנסות הביטוחים.

“הסכמתי על היטל אבל לא על 3, 6, ו- 9%”, אמר ליצמן. לדבריו, “ברגע שראיתי את זה אמרתי – לא רוצה. שום לחצים ושום איומים לא (השפיעו עליי). עד 19:30 בערב לא דיברו איתי (-מהאוצר). רק אחרי שאמרתי שאצביע נגד – דיברו”, אמר ליצמן.

באשר לטענות והחששות שנשמעו בימים האחרונים באשר לגורלה של רפורמת הסיעוד שאינה כלולה בחוק ההסדרים, אמר ליצמן: “אני אלך על זה למלחמת עולם. איך זה יסתיים? אני לא יודע. לא ויתרתי על סיעוד יהיה סיעוד אבל אני לא יודע באיזה פורמט”.

אתמול דיווח העיתונאי חזקי ברוך בערוץ 7, כי שעות ספורות לפני ההצבעה על התקציב הודיע ליצמן כי הוא נסוג מהסיכום אליו הגיע עם משרד האוצר, לפיו יושת היטל על ביטוחי הבריאות הפרטיים של חברות הביטוח ועל הביטוחים המשלימים של קופות החולים.

במקום זאת הפעיל ליצמן לחצים על האוצר כדי שיממן את התוספת לסל התרופות מבסיס תקציב המדינה, כאשר מנגד רפורמת הסיעוד, שהייתה חשובה לו מאוד, נותרה בחוץ.

מה הוביל את ליצמן לסגת מהסיכום עם האוצר?

לפי הדיווח בערוץ 7, עסקן חרדי, שסייע לגורמים שעמדו להינזק מההיטל לסכל את התכנית – איים על שר הבריאות כי יפעילו נגדו חברת חקירות למציאת חומרים פליליים עליו, במידה ולא ייסוג מהסיכום עם האוצר.

על פי גורמים שהיו מעורבים בהכנת התקציב, אנשיו של ליצמן התקשו לעמוד בלחץ והעדיפו להפעיל לחץ על אנשי האוצר, במקום לפנות לרשויות החוק.

“אנשי ליצמן לא הסתירו את הלחץ בו הם שרויים. הם שיתפו אף את משרד האוצר בלחצים המופעלים עליהם. דבר כזה עוד לא נראה במדינת ישראל”, אמרו אותם גורמים לערוץ 7.

מלשכת ליצמן נמסר לחרדים 10: “הדברים אינם נכונים. בניגוד גמור לנאמר, אף גורם לא איים על השר. כידוע עמדותיו של שר הבריאות מגובשות ולא ניתנות להשפעה בידי גורמים אחרים או באיומים”.

במשרד האוצר סירבו להגיב לידיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות