ערוץ 20 נקנס ב-151 אלף ש”ח: שידר חדשות מפיגועים בטורקיה ושרונה

הערוץ נקנס בסכום של כ-151 אלף ש"ח לאחר שהעביר דיווחים חדשותיים ישירים מזירת פיגוע בטורקיה וזירת הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב • במהלך 2015 הוטלו על הערוץ שני קנסות כספיים בסך כולל של 252,600 שקל •ערוץ 20 בתגובה: ״מנסים בכוח לסגור אותנו"
יוני גרין
כ"ה תמוז התשע"ו / 31.07.2016 14:18

מועצת הכבלים והלוויין הטילה היום (ראשון) קנס בסך של 151,200 שקלים על ערוץ מורשת ישראל – ערוץ 20 – לאחר שנקבע כי הערוץ שידר משדר חדשות בניגוד להוראות רישיונו.

הקנס הכספי הוטל על הערוץ לאחר שב-29 ביוני העביר דיווחים חדשותיים ישירים מזירת פיגוע שהתרחש בטורקיה. אגף הפיקוח במועצה קבע כי השידור היווה משדר חדשות.

שידור זה התקיים לאחר שבתחילת חודש יוני הערוץ העביר דיווחים ישירים מזירת הפיגוע במתחם ‘שרונה’. כייון שכך, על הערוץ הוטל קנס כספי בגין הפרה חוזרת.

על פי תנאי רישיונו, הערוץ יכול לשדר חדשות רק לאחר אישור המועצה מראש ובכתב.

הערוץ הגיש למועצה בקשה להפיק חדשות ולשידור מהדורות ומבזקי חדשות. המועצה העבירה לערוץ דרישות להשלמות והבהרות, על מנת שתוכל לבחון את הבקשה.

במועצת הכבלים והלוויין מבהירים, כי קיומה של הבקשה לשדר חדשות לא מאפשרת חריגה מתנאי הרישיון הקיימים. במהלך 2015 הוטלו על הערוץ שני קנסות כספיים בסך כולל של 252,600 שקל בשל הפרות דומות.

מערוץ 20 נמסר בתגובה: ״מנסים בכוח לסגור אותנו. מה שערוץ 10 לא מצליח לעשות בבג״צ, עושה עכשיו מועצת הכבלים והלווין. כנראה שמשרד התקשורת מדבר על ריבוי דעות ופלורליזם אבל לא באמת רוצה את זה. נשקול את המשך צעדינו״.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות