איום המנהרות: לפיד: הקבינט לא ידע • נתניהו פירסם תאריכי הדיונים

יו"ר יש עתיד רמז שנתניהו משקר וכי לא התקיימו דיונים בקבינט על איום המנהרות מרצועת עזה • בלשכת ראש הממשלה פרסמו תאריכים שבהם התקיימו ישיבות על הנושא: "צריך לדעת שאחריותו של חבר קבינט היא להיות בקיא בחומר שהוצג בפניו"
יוני גרין
כ"ב תמוז התשע"ו / 27.07.2016 23:50

יו”ר מפלגת יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, טען הערב (רביעי) כי בניגוד לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בימים האחרונים, לא התקיימו בקבינט המדיני-ביטחוני דיוני עומק על איום מנהרות הטרור חוצות הגדר מרצועת עזה לפני ‘מבצע צוק איתן ב-2014.

“מה שראש הממשלה אומר אינו נכון”, אמר לפיד לערוץ 2. “זה מדאיג, לא רק בגלל שראש הממשלה אומר דבר לא נכון אלא מפני שכל המהות של תחקיר צה”לי היא שלא מכחישים ולא מנסים לטייח ולטשטש כשיש תקלות. לא היו בקבינט דיוני עומק”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומי שהיה שר הביטחון בזמן המבצע משה יעלון טענו בפני מבקר המדינה כי דיונים בנושא איום המנהרות דווקא כן התקיימו, וכי בידי השרים היה כל המידע הדרוש.

לפיד הדגיש:  “מ-2009 יש על זה דיונים, אך בקבינט לא היו דיונים. ל’צוק איתן’ הגענו בלי תורת לחימה. אבל מאז עופרת יצוקה ברור שהמנהרות הן בעיה”.

בלשכת ראש הממשלה נתניהו דחו את טענותיו: “בניגוד מוחלט לטענות לפיד, הסטנוגרמות מראות שבשמונה ישיבות קבינט, העלו ראש הממשלה, שב״כ ומפקדי צה״ל את איום המנהרות החוצות גדר לשטחנו. זאת בדיוק כפי שאומרים שר הביטחון לשעבר וצה”ל”.

בלשכה  הוסיפו: “היה כדאי ללפיד לעיין למשל בתיאור עוצמת האיום של המנהרות החודרות לשטחנו, כפי שהוצג לחברי הקבינט, ובהם לפיד, בישיבות הקבינט בתאריכים הבאים: 12.01.2014, 16.02.2014, 13.03.2014, 16.06.2014, 30.06.2014. לפיד, שהיה חבר קבינט בזמן המבצע, צריך לדעת שאחריותו של חבר קבינט היא להיות בקיא בחומר שהוצג בפניו”.

בעקבות תגובת לשכת ראש הממשלה, נמסר מיש עתיד: “אם ראש הממשלה כל כך בטוח בצדקת דרכו, שיתכבד ויזרז את פרסום דוח מבקר המדינה. מגיע למשפחות השכולות, לחיילי צה”ל ולתושבי עוטף עזה לדעת את האמת ולדעת כי ההנהגה ששלחה את בניהם מול פני הסכנה היא הנהגה אחראית שלומדת מטעויות והפקת לקחים, ולא מתחבאת מאחורי הדלפות וסטנוגרמות.

”ראש הממשלה שוב מנסה להטעות ואין זה מקרה שאף אחד מחברי הקבינט לא יוצא להגנתו”.

גם יו”ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, אמר בתחילת השבוע כי הממשלה לא נערכה לטפל באיום המנהרות בעזה לפני צוק איתן. “מי שלא מוכן ללמוד משגיאות העבר, נדון לחזור עליהן בעתיד”, תקף בנט את נתניהו.

בליכוד אמרו בתגובה לדברי בנט: “הדברים נשמעים יפה, אך כמה חבל שהם שקר מוחלט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות