“השטן הגיע, הילדות בסכנה”: הרב ברלנד הסביר למה נמלט • ב’שובו בנים’ מאיימים

בעקבות איומים של חסידי הרב ברלנד על הפרקליט המלווה את התיק הוחלט להגביר את האבטחה סביבו • קצינת החקירות: אני ועוד שוטרת "חוששות ללכת הביתה" - נזקקנו לאבטחה • בנו ובתו: "הכל שקר וכזב. אבא שלי הוא רק אדם של קדושה ויראת שמיים" • בדיון גולל הרב ברלנד את מסעותיו בעולם: "בזימבבואה הבטיחו לי 10% מכל מכרה זהב"
חיים טוויל
כ"ב תמוז התשע"ו / 27.07.2016 21:54

הוגברה האבטחה סביב הפרקליט המלווה בתיק הרב אליעזר ברלנד. זאת, בעקבות מידע מודיעני ופוסטים בפייסבוק שהגיעו לידי המשטרה ממשרד המשפטים המצביעים על פגיעה אפשרית מצד אנשי קהילת ‘שובו בנים’.

לפי דיווח בחדשות 10, האבטחה סביב הפרקליט תוגברה מצד אגף הביטחון של משרד המשפטים ומצד המשטרה. האבטחה כעת אינה מסביב לשעון אלא בדיונים בבית המשפט ובאמצעות ניידות שמפטרלות סביב ביתו של הפרקליט. הערכות המצב במשטרה ממשיכות בתקווה שלא ייאלצו להגביר עוד יותר את האבטחה.

לפי דיווח של אתר וואלה, גם קצינת החקירות סיפרה בדיון שהתקיים היום בבית המשפט בראשון לציון, כי היא ושוטרת נוספת “חוששות ללכת הביתה” ולכן נזקקו לאבטחה בדרכן לבית המשפט. “זה אמיתי מאוד”, אמרה. “נעשה עוול למתלוננות שאיש לא זועק את זעקתן. עומד כאן אדם שיכול להטעות גם אותי ברושם הראשוני. המשטרה הצליחה לחשוף את קצה-קצהו של הקרחון. יש נשים שנמלטו לכל מיני חורים בארץ מהפחד”.

נציגת המשטרה קראה לרב ברלנד לחזור על ההנחיה לחסידיו לפיה אין לפגוע בשוטרות – והוא השיב: “אני מוכן למסור לכולם להתפזר ושלא יפגעו בשוטרות ושוטרים. שוטר זה אדם קדוש. אני מוכן למסור לכולם להתפזר”. הבקשה אכן מולאה ומאות החסידים שהתגודדו מול בית המשפט פינו במהירות את הרחבה.

במהלך הדיון בהארכת מעצרו, גולל הרב ברלנד את שעבר עליו מאז נמלט מישראל לפני שלוש וחצי שנים. “כל הזמן רציתי לבוא לכאן, אבל רציתי שיבדקו את העובדות”,  צוטט הרב, החשוד בביצוע מעשים חמורים בארבע נשים, באתר וואלה.

 לדבריו, הוא רצה לחזור לישראל כבר לפני שנים אחדות, והבהיר: “אני לא ראש ארגון פשע. אני לא נמלט. אני אוכל לשבת כאן, זו הארץ שלי והמקום שלי. אישה התלוננה, בסדר, למה שאני אמלט? אם עשיתי משהו, תילחמו כמו אריות”.

תיעוד: הרב ברלנד ביקש והקהל התפזר • צילום: יששכר ברג – שובו בנים אינטרנשיונל

הוא סיפר: “הקמתי כמה ישיבות בשלוש השנים שלא הייתי בארץ. נסענו למיאמי להקים ישיבה, אחר כך הוזמנו לליל הסדר בשוויץ, ואחר כך הוזמנו על ידי אדם בשם הלפרין להקים ישיבה במרקש – עד שפרסמו בכל העיתונים במרוקו, צרפת, הולנד וגרמניה שאני פוגע בילדות.

“במרוקו פרסמו תמונה ששום ילדה לא תצא לרחובות כי יש כאן ‘השטן הבינלאומי’. בגלל זה ברחתי ממרוקו. נשיאת הפדרציות היהודיות בכל מרוקו ביקשה שאעזוב, ואז אני נסעתי”.

הוא יצא משם ליעד הבא – זימבבואה: “אנשי מכרות זהב אמרו שאקיים שם תפילות ואקבל 10% מכל מכרה. הייתי נחשב שם. גם שם נכתב ש’השטן הגיע וכל הילדות בסכנה וגם כל הנשים הנשואות’. זה היה במשך שבועיים, עד שהתבקשתי לעזוב את זימבבואה.

“משם נסעתי ליוהנסבורג, לפני שנתיים. גם שם כתבו בעיתונות שמסתובב שם ‘השטן מספר אחת’. אחר כך רציתי לצאת לרוסיה. לא הייתה טיסה ישירה אז טסנו דרך אמסטרדם. הולנד הייתה רק תחנת מעבר. בט”ז באלול המטוס נחת, הביאו לי כיסא גלגלים ואז לקחו לי את הדרכון ואמרו שאני עצור”.

לדבריו, לאחר ששוחרר ממעצרו בהולנד, הוא “נזרק מכל המלונות” בעקבות הפרסומים נגדו. בסופו של דבר, אמר, קיבלה אותו בעלת מלון ניצולת שואה, אלא שגם שם, לדבריו, הדיווחים נמשכו. “אחרי שמחת תורה פרסמו שהגעתי לפוצץ מסגדים. פרסמו בכל עיתוני המוסלמים שצריך לפגוע בי. הייתה לי דירה פרטית מחוץ למלון וירו גם עליה וגם על האוטו שלי”.

בתם הדיון קבע השופט עמי קובו, למרותך בקשת המשטרה להאריך את מעצרו – לשחרר את ברלנד למעצר בית מלא למשך שמונה ימים, אך עיכב ביממה את ביצוע ההחלטה, על מנת לאפשר לפרקליטות לערער על ההחלטה.

השופט קבע עוד כי אם ישוחרר למעצר בית, תיאסר כניסת נשים למקום בו ישהה למעט אשתו, וכן נאסרה התקהלות של חסידים ליד הבית. כמו כן, יהיה עליו הרב להפקיד ערבות בסך של 800 אלף שקלים ויוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.

הרב ברלנדצילום:יוטיוב

בתוך כך התייחסו ילדיו של הרב ברלנד לראשונה, בשיחה שקיימו עם עוץ 10, לאישומים נגד אביהם.

“נעשה פה פשע בל יכופר. אנשים נוכלים ורמאים מעלילים עלילות שווא. הכל שקר וכזב וזיופים. אבא שלי הוא רק אדם של קדושה ויראת שמיים”, אמרה נ’, בתו.

גם בנו, נחמן ברלנד, משוכנע בחפותו: “אנו עוברים רדיפה מאוד קשה מצד ציבור שפרש מהקהילה שהחליט ללכת בדרכים לא ישרות עד כדי זיופים מתוחכמים. אין כזו אופציה שהוא עשה את זה בכלל”.

אתמול פורסמה בחדשות 2 קלטת בה נשמע הרב בווידוי נדיר על מה שעשה עם אחת הנשים. מדובר במעשים חמורים במיוחד.

בשובו בנים הגיבו ביום חמישי בבוקר על הידיעות, אותן כינו “מגמתיות”, לפיהן אנשי חוק המלווים את חקירת הרב,  חשים מאוימים. לדברי החסידים “זו אינה דרכה של חסידות ברסלב, הנוהגת בצניעות, בדרך ארץ ואהבת האדם באשר הוא ניצבת לנגד עיניה”.

עו”ד רחל תורן, באת כוחו של הרב ברלנד, התייחסה גם היא לפרסומים והגדירה אותם: “פרסומים מופרכים.”

לדבריה, המוני החסידים, המלווים את הדיונים מחוץ לבתי המשפט, מקיימים עצרת תפילה ואינם מאיימים על איש.

מקורבים לוועד המארגן הדגישו, כי “ציבור החסידים ממושמע, אינו חורג מתנאי אישור ההתקהלות, ומלווה את הדיונים בתפילה, שירה וריקודים. הניסיון של גורמים שונים להשפיע בדרך זו על החלטת בית המשפט היא פסולה ואינה ראויה”.

• הידיעה עודכנה ביום ה, 9:52

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברלנד
    27/07/2016 23:44
    סוף טוב עם זה טוב אז זה הסוף
  1. הרב ברלנד קודש קודשים והאנשים והנשים שניסו להחפיש והפליל אותו עם הקלטות מזוייפות עוד יקבלו מכה מהשמים במארה והרב ברלנד משוחרר למעצר בית

  2. משה מוגרבי
    28/07/2016 08:41
    משה מוגרבי
  3. הרב קודש קודשים מי שמכיר תרב מקרוב עשו לא עוול מקינאה הרב העם איתך בקרוב אתה איתנו מתגעגעים המון ברסלב חולון אוהבים אותך עד השמיים

  4. ה
    30/07/2016 23:17
    בן אדם
  5. הוא אדם נוראי ומגיע לו מלא העונש