“לא מאמינים לך”: אב שכול התפרץ לנאום נתניהו באזכרה ל’צוק איתן’

הורה שכול התפרץ לנאומו של ראש הממשלה בטקס לציון שנתיים למבצע 'צוק איתן' והטיחו בו דברים קשים: "צלמו את האיש שעושה צחוק מהדמוקרטיה בישראל" • נתניהו: "כאח שכול, מבין את הכאב שלך" • הורים שכולים הביעו צער על ההתפרצות: "זו זילות של הטקס"
קובי פינדרוס
כ' תמוז התשע"ו / 26.07.2016 18:41

מהומה בטקס האזכרה לציון שנתיים לחללי ‘צוק איתן’, שנערך היום (שלישי) בהר הרצל, כאשר הורים שכולים התפרצו לדבריו של ראש הממשלה וקטעו אותם.

עוד קודם לנאום צעק יורם טל ששכל את בנו, סר”ן עמרי טל הי”ד, שנהרג כשפצצת מרגמה נפלה באחד משטחי הכינוס מחוץ לרצועה: “צלמו את האיש שעושה צחוק מהדמוקרטיה בישראל”.

כשנתניהו עלה לנאום, טל התפרץ שוב ואמר: “לא מוכן כאב שכול לשלם כזה מחיר. אנחנו לא מאמינים לך. אל תשתלט על התקשורת”.

ראש הממשלה ענה לו: “בתור אח שכול, אני מבין את הכאב שלך. אני יודע מהו אובדן ושכול, ובתור ראש ממשלה עשיתי הכול כדי לא לחשוף את חיילינו לסכנה מיותרת. אנו מכבדים היום את זכרם של בניכם, הלוחמים האמיצים שבזכותם אנו כאן”.

בהמשך התפרץ לדברי נתניהו אב שכול נוסף, מוטי מט, ששכל את בנו לי במבצע, בקרבות בחאן יונס שבדרום הרצועה. “תקימו ועדת חקירה ממלכתית, כי אם לא – בשנה הבאה אתה תישא פה את אותו הנאום בדיוק”, צעק האב.

בנאום שנשא, התייחס נתניהו לנושא מאבק משפחות החללים שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. “צוק איתן הוא מחויבות עמוקה להשיב הביתה את סגן הדר גולדין ואורון שאול. המשימה הזו עומדת לנגד עיני ונשלים אותה גם אם הדבר יקח זמן”.

עוד אמר נתניהו: “העם כולו מוקיר את המחיר ששילמו יקירינו ושילמתם אתם להבטחת ביטחון המדינה להגנת אזרחי ישראל. צוק איתן הוא אחד הצמתים שבהם עם חפץ חיים נאלץ לאחוז בחרב המגן. אירועי צוק איתן צרובים בכם, בי, בכולנו. צוק איתן הוא שם נרדף לתעוזת לחמים לעמידה איתנה, ללכידות איתנה, לגבורה אזרחית, גבורה בה שכלנו גם חמישה מיקירינו האזרחים”.

מנגד, היו הורים שכולים שהשתתף בטקס והביעו צער על ההתפרצות מול ראש הממשלה. “זו זילות של הטקס”, אמרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות