“המורשת של הילרי היא הרס, טרור וחולשה” • נאום הניצחון של טראמפ

המועמד של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות קיבל עליו את המועמדות ותקף את קלינטון בנאום שנעל את הוועידה • בין היתר הבטיח "לחסל את דאעש", לעצור את ההגירה ממדינות שבהן קיים טרור - והבטיח: "החל מינואר הביטחון יחזור אלינו" • קלינטון צייצה: "איך תרגישו אם תתעוררו ב-20.1 ותגלו שטראמפ הוא הנשיא?"
נתן פרל
ט"ז תמוז התשע"ו / 22.07.2016 08:53

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, נשא הלילה (שישי) את נאום הניצחון בוועידת המפלגה בקליבלנד שבאוהיו, במהלכו קיבל עליו את המועמדות.

“אני מקבל בצנעה ובתודה את הזכות להיות המועמד שלכם לנשיאות ארצות הברית”, אמר טראמפ בפתח דבריו, והצטרף לקהל הוועידה בקריאות התמיכה.

בדבריו תקף טראמפ את יריבתו מהמפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון, ואמר: “המורשת של קלינטון היא מוות, הרס, טרור וחולשה”. והבטיח: “נוביל את המדינה לשגשוג, לשלום ולביטחון. נהיה מדינה של נדיבות וחום, אבל גם מדינה של חוק וסדר”.

הוא תקף את םועלה כמזכירת המדינה: “אני בטוח שמינויה הוא החלטה שאובמה מתחרט עליה. האינסטינקטים הגרועים שלה, כפי שזיהה ברני סנדרס, גרמו לכל כך הרבה אסונות שמתרחשים היום. לפני הילרי, ב-2009, ארגון דאעש לא היה על המפה, לוב הייתה יציבה, סוריה הייתה בשליטה ואיראן נחנקה תחת סנקציות. אחרי ארבע שנים של הילרי קלינטון כמזכירת המדינה, דאעש התפרש בכל האזור והעולם, לוב נהרסה, מצרים נמסרה לידי ‘האחים המוסלמים’, איראן על המסלול לנשק גרעיני, ובסוריה יש מלחמת אזרחים עם משבר פליטים המאיים על המערב”.

הוא הוסיף: “יש לי הודעה בשביל כולכם. הפשיעה והאלימות שמייסרות את האומה שלנו כיום יגיעו לסיומן בקרוב מאוד. החל מ-20 בינואר 2017, הביטחון יוחזר”, התחייב.

“התכנית שלי תתחיל בביטחון מבית – שכונות בטוחות, גבולות בטוחים והגנה מטרור. לא יהיה שגשוג ללא חוק וסדר”, הוסיף טראמפ – והדגיש: “בבחירות הללו לנשיאות – אני המועמד שמייצג את החוק והסדר”.

טראמפ הבטיח עוד: “נביס את הברברים של דאעש, ונביס אותם מהר”.

הוא ואמר כי כחלק מהמלחמה בטרור יש לעבוד עם ישראל, שהיא “בעלת הברית העיקרית שלנו במזרח התיכון”.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, הגיבה לנאומו בציוץ בחשבון הטוויטר שלה: “אנחנו טובים יותר מזה. איך תרגישו אם תתעוררו ב-20.1 ותגלו שטראמפ הוא הנשיא? הצטרפו אלי כדי להרחיק אותו מהבית הלבן. החל מהלילה, הדבר היחיד שעומד בין טראמפ והמועמדות לנשיאות הוא – כולנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות