וידר בהתראה לזייברט: תבטל מיד ‘קומבינת המקורבים’ בניגוד לחוק

חבר מועצת העיר בני ברק מטעם הליכוד הגיש לראש העיר התראה משפטית חריפה ומנומקת, טרם נקיטת הליכים - בדרישה שיבטל באופן מיידי את מינוי החברים שבוצע בוועדות עירוניות, דירקטוריון ותאגידים עירוניים
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 12:36

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק מטעם הליכוד, הגיש לראש העירייה חנוך זייברט, התראה משפטית חריפה ומנומקת, טרם נקיטת הליכים – בדרישה שיבטל באופן מיידי את מינוי החברים שבוצע, לדבריו,  בניגוד לחוק בוועדות עירוניות, דירקטוריון ותאגידים עירוניים בעיריית בני ברק.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

היכולת לשלוט במינויי עובדי עירייה, העברות תקציביות, הליכי בנייה עירוניים, מינויי בכירים ועוד, עוברת דרך הוועדות העירוניות החשובות, התאגידים העירוניים והדירקטוריון העירוני – והדבר האחרון שרצו ראש העירייה ושותפיו, זה את חברותו של חבר המועצה הלוחמני, יעקב וידר, במקומות אלו.

וידר וען, כי נוכחותו בוועדות ובתאגידים מהווה “כאב ראש גדול” עבור קברניטי הקואליציה העירונית, שכן היא תקשה עליהם מאוד ותחשוף לכל את התרבות ההתנהלותית הנהוגה בעירייה במשך שנים רבות, מבלי מפריע, או כפי שהסביר בכיר בקואליציה העירונית ל’הארץ’ – עם וידר קשה להגיע ל’סיכומים’.

על פי החוק, מחוייב ראש העיר למנות נציגות לאופוזיציה, אולם כפי שנחשף בהקלטות שפרסם העיתונאי אהרון רבינוביץ’ ב’הארץ’, ראש העיר חנוך זייברט מינה בניגוד לחוק את חברי ‘הפלג הירושלמי’ שתמכו בו בבחירות, לנציגי “האופוזיציה”, במטרה שיעבירו איתו בצורה חלקה את ההחלטות על ההעברות תקציביות ומינויים שיבקש – כפי שאכן נעשה.

בהתראה המשפטית החריפה ששלח עו”ד נתנאל רוזנשטיין, המייצג את וידר, נדרש ראש העיר לבטל באופן מיידי את המינויים הלא חוקיים, כדבריו, למנוע את כינוס הוועדות, ולא לקבל שום החלטות במקומות אלו עד למינוי כחוק של נציגות לאופוזיציה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות