חוות דעת פסיכיאטרית: במוחו של ‘המשגיח התוקף’ מי-ם יש “מפלצת”

סנגוריו של 'המשגיח התוקף' מהישיבה הליטאית בבית וגן בירושלים, טוענים כי הוא לא אחראי למעשיו • בחוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה מטעם ההגנה נטען כי מעין "מפלצת" שקיימת במוחו היא זו שביצעה את המעשים החמורים בשלוש האחיות קרובות משפחתו • בית המשפט המחוזי הורה הבוקר לשלוח את הנאשם לאבחון אצל הפסיכיאטר המחוזי
חיים טוויל
י"א תמוז התשע"ו / 17.07.2016 11:10

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, סנגוריו של ‘המשגיח התוקף’ – שכתב האישום שהוגש נגדו לפני כחודשיים על ביצוע שורה ארוכה של מעשים חמורים בשלוש אחיות, קרובות משפחתו, טלטל את הציבור החרדי – הציגו הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים חוות דעת פסיכיאטרית, בה נטען כי הוא סובל מהפרעה דיסוציאטיבית חמורה, ולכן הוא אינו נושא באחריות פלילית למעשיו. כך חשף העיתונאי אמרי סדן באתר וואלה.

בחוות הדעת שנמסרה מטעם ההגנה, כתב פרופ’ אלי זומר כי הנאשם, יכול להבחין בין טוב לרע, בניגוד למקרים אחרים כמו סכיזופרניה, אולם קבע כי לא ניתן להטיל עליו אחריות פלילית, בשל העובדה כי קיימת במוחו אישיות נוספת, מעין “מפלצת”, שהיא זו שביצעה את המעשים.

פרופ’ זומר התייחס לממצאיו, לפיהם הנאשם כלל אינו זוכר את מעשיו, דבר המעיד על כך שצד מסוים באישיותו ביצע את המעשים, מחוץ לשליטה של “האישיות המרכזית” שלו, ומבלי שיהיה מודע לכך.

בחוות דעתו, סייג זומר את האבחנה, תוך שהוא מציין כי מדובר בצדדים שונים של אותה אישיות, והוסיף כי על בית המשפט להכריע מהי מידת אחריותו של ‘המשגיח התוקף’ שביצע את המעשים המיוחסים לו בכתב האישום, שאותם הוא אינו זוכר.

בסיכום חוות דעתו קבע פרופ’ זומר כי הנאשם פעל “באופן אוטומטי” בעת שביצע את המעשים, וכי הוא לא היה נתון לשליטתו המודעת.

לצד הצגת חוות הדעת, ביקשו עורכי הדין מבית המשפט להורות על בדיקה של הפסיכיאטר המחוזי, שיעניק את חוות דעתו בנוגע למידת אחריותו של הנאשם למעשים החמורים המיוחסים לו.

מדובר בטענה מקדמית, שהועלתה במשפט, עוד לפני שההגנה מסרה את תשובתה לכתב האישום.

בעקבות הבקשה, הורה בית המשפט המחוזי הבוקר לשלוח את הנאשם לאבחון אצל הפסיכיאטר המחוזי.

לפי כתב האישום שהוגש נגד הנאשם, תושב ירושלים בן 50, משגיח בישיבה ליטאית בשכונת בית וגן  בירושלים, הוא ביצע מעשים חמורים, במשך שנים ארוכות, בשלוש נשים מבנות משפחתו.

לפי כתב האישום,  מעשיו של הנאשם החלו בעת שאחת המתלוננות הייתה כבת 6, ונמשכו שנים ארוכות גם בבנות משפחה נוספות, תוך שימוש במצגי מרמה ומניפולציות מסוגים שונים.

“במעשיו כלפי המתלוננות מגיל רך ולאורך השנים, הפך הנאשם את הנפגעות לכלי לסיפוק יצריו ותאוותיו.. הנאשם השיג שליטה עליהן באופן ששלל מהן יכולת ליתן הסכמה חופשית, להתנגד למעשיו ולהבין את טיבם ומשמעותם האמיתיים”, נאמר בכתב האישום.

כתב האישום מגולל את שיטות הפעולה הנוראיות בהן נקט, בין היתר באמצעות טיעונים הלכתיים שקריים, ו’גיוס’ גדולי ישראל ובהם הגר”ח קנייבסקי – והכל כדי לשכנע את הקורבנות בצדקת מעשיו.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קוראים למפלצת יצר הרע
    17/07/2016 13:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תירוץ נאה

  2. באמת
    17/07/2016 15:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. סכיזופרנים זה אומר שהם לא מבדילים בין טוב לרע?
    איזה קישקוש כזה עוד לא שמעתי,
    יש אולי עניין שבמהלך פסיכוזה וחוסר חיבור עם ההגיון\מציאות אכן יכולים להגיע למצב של חוסר הבדלה בין טוב ורע, ובמקרים כאלו כשמתבצעת אלימות\פשע מצד המטופל הפסיכיאטרי, אז אכן זה לא באשמתו כי אין לו שליטה על המוח שלו ממש ולא על המחשבות, הוא יכול להאמין שהוא סוזי סורפרייז ולעשות תנועות מוזרות ברחוב (סתם דוגמא). ייתכן שהכתבה כן התכוונה למצבים פסיכוטיים, אך צריך לתקן, רוב הסכיזופרנים יכולים להבדיל בין טוב לרע, מלבד כאשר הם במצב פסיכוטי חריף.

  4. פסיכיאטרים מאמינים במפלצות
    17/07/2016 17:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. מקצוע שלא התקדם הרבה מאז ימי הביניים

  6. אם היה ילד דופק מכות לרב גם יכל לתרץ כך
    18/07/2016 11:27
    רענן
  7. שנכנס מפלצת למח

  8. די לשיטת יהדות הדיכוי והמשטר הסובייטית
    22/07/2016 08:18
    מוישה זוכמיר
  9. אי אפשר להמשיך במודל של אירופה פה במזרח התיכון, זה פשוט לא יעבוד. רק סוטים ומוזרים יצאו מזה. סוף סוף או יקלטו את זה. שום טוב לא יייצא מישיבות שמקדשות את יהדות האסור והמותר וזונחות את יהדות הכיף והמתיקות וכמובן הבגרות והעבודה שיפה תלמוד תורה עם דרך ארץ…