התכתב עם לוחם אינע’ימאסי: ערבי מהצפון מואשם בתמיכה בדאעש

מחמוד עבד אל פתאח, בן 24 מנצרת, מואשם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ותמיכה בארגון טרור • אשרף ארביעי, תושב שפרעם בן 35, מואשם בעבירות בנשק, ותמיכה בארגון טרור
חיים טוויל
ח' תמוז התשע"ו / 14.07.2016 13:18

פרקליטות המדינה הגישה בצהריים (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת, נגד מחמוד עבד אל פתאח, בן 24 מנצרת, ונגד אשרף ארביעי, תושב שפרעם בן 35.

אל פתאח מואשם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ותמיכה בארגון טרור, וארביעי מואשם בעבירות בנשק, ותמיכה בארגון טרור.

מכתב האישום עולה, כי החל משנת 2014 ועד למעצרו של עבד אל פתאח בחודש יוני 2016, תמך אל פתאח בארגון הטרור דעא”ש.

הוא נהג לגלוש באינטרנט באתרים הקשורים לארגון, לצפות בסרטוני תמיכה בארגון ולשוחח עם חבריו במסגרת תמיכתם המשותפת בדא”ש – על האפשרות לצאת מהארץ ולהתגייס לארגון בסוריה.

באמצע חודש אפריל יצר עבד אל פתאח קשר באמצעות הפייסבוק עם רביע, תושב נצרת לשעבר, אשר יצא מישראל בינואר 2014 והתגייס כלוחם בארגון דעא”ש. השניים ניהלו שיחות במשך מספר ימים, ולאחר מכן מסר רביע לנאשם מספר טלפון, וביקש כי ימשיכו את השיחה באמצעות אפליקציית וואטסאפ.

כמו כן, בתחילת שנת 2015 הכיר אל פתאח באמצעות הפייסבוק אדם אשר הציג את עצמו בשם מוחמד עבדאללה מירושלים. השניים קבעו להיפגש במסגד אל אקצא בירושלים. לאחר הפגישה המשיכו השניים לעמוד בקשר באמצעות פייסבוק. לאחר זמן מה, עדכן עבדאללה את עבד אל פתאח כי הסתנן מישראל לסוריה, והתגייס לארגון דעא”ש בסוריה. הוא הוסיף כי הוא משמש בסוריה כ’לוחם אינע’ימאסי’ והבהיר כי מדובר בלוחם שתפקידו לשאת חגורת נפץ ובאפשרותו להפעילה לכשיידרש.

במהלך ההתכתבות, הפציר בו עבדאללה להצטרף לשורות דעא”ש בסוריה.

עבד אל פתאח עדכן אותו כי הוא עתיד להתחתן, והציע את האפשרות כי ייסע לטורקיה ביחד עם אשתו באמתלה של ירח דבש, ומשם יגיע לסוריה. עבדאללה הסכים להצעה, והנחה אותו לצור עמו קשר לכשיגיע לאיסטנבול, על מנת שידאג כי פעילים מטעם הארגון יחברו אליו ולאשתו לעתיד, ויאספו אותם לעיר רקה.

מכתב האישום שהוגש כנגד אשרף ארביעי עולה כי ארביעי החזיק בביתו אקדח ותחמושת. חלק מהתחמושת מכר והעביר לאנשים אחרים את האקדח. בנוסף תמך ארביעי בארגון דעא”ש, העביר את סמלי הארגון ותמונות הקשורות לארגון לאחרים, וכן תכנן להצטרף לשורות הארגון בסוריה, וביצע פעולות לצורך כך.

הפרשה נחקרה על ידי השב”כ והמשטרה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות