אחרי הביקור של ביבי, יש גם חב”ד בקניה: שליחים חדשים בניירובי

הרב אברהם ושטרנא סופר ישמשו שלוחים חדשים בניירובי שבקניה ויקימו בית חב"ד שיעמוד לימין הקהילה היהודית והסוחרים היהודים הרבים הממלאים את המדינה • עם הקמת מרכז חב"ד החדש תהיה זו הנוכחות הקבועה החמישית של חב"ד באפריקה שמדרום לסהרה
יוסף גרינבוים
ז' תמוז התשע"ו / 13.07.2016 12:20

היסטוריה יהודית במזרח אפריקה: הרב אברהם סופר, ורעייתו שטרנא, יכהנו כשליחי חב”ד במדינת קניה. בני הזוג יקימו בית חב”ד בעיר הבירה ניירובי, שיעמוד לימין הקהילה היהודית והסוחרים היהודים הפועלים במדינה.

ההודעה על יציאתם לשליחות החדשה מגיעה מיד אחרי ביקורו המתוקשר של ראש הממשלה בשבוע שעבר בקניה.

בני הזוג סופר הגיעו לפני חג הפסח לניירובי כדי לבלות את החג עם הקהילה היהודית בעיר, לאחר שאנשי הקהילה הוותיקה במדינה פנו אל הרב שלמה בן-טולילה, מנהל בית חב”ד במרכז אפריקה, כדי שייסע להם באיתור רב. במהלך חג הפסח הייתה לקהילה ההזדמנות להכיר את בני הזוג – וההחלטה נפלה.

כך יקום בית חב”ד הראשון במזרח אפריקה, בחסות בית חב”ד של מרכז אפריקה.

“ברגע שהגעתי לכאן, הבנתי שזה מתאים לי”, אומרת שטרנא.

עבור בעלה המהלך פחות חד: כתלמיד ישיבה הוא הגיע אל מרכז חב”ד של הרב בן-טולילה בקינשאסה שבמדינת קונגו, שם גם פועלת ישיבה.

“אהבתי את אפריקה מהרגע הראשון שהגעתי לשם”, אומר הרב סופר. “בחלקים אחרים של העולם, רבנים רודפים אחרי היהודים ומנסים לשכנע אותם לבוא לאירוע. מה שמצאתי באפריקה הוא שאנשים מחפשים להתחבר עם מורשתם; הם קוראים לך. מבחינתי, זה בלתי ייאמן”.

עם הקמת מרכז חב”ד בקנייה תהיה זו הנוכחות הקבועה החמישית של חב”ד באפריקה שמדרום לסהרה, למעט דרום אפריקה. מלבד הרב בן-טולילה בקינשאסה, שהגיע לראשונה בשנת 1991, יש כיום מרכזי חב”ד באבוג’ה, ניגריה; אקרה, גאנה; ולואנדה, אנגולה.

בין ישראל וקניה מתקיימים יחסים דיפלומטיים מלאים החל משנת 1963, למעט בין השנים 1993-1973, בהן נותקו הקשרים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, בעקבות מלחמת יום הכיפורים.

קשריה של ישראל עם קניה הם מן היציבים והטובים שיש לישראל עם מדינות באפריקה, כאשר שתי המדינות מקיימות שיתוף פעולה נרחב בנושאים שונים, בין היתר בתחומי תיירות, מסחר וחקלאות.

לישראל יש שגרירות רשמית בניירובי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בהצלחה
    13/07/2016 14:19
    חבדניק
  1. אשריכם, תצליחו