תקדים: תביעת נזיקין נגד פורעים ערבים שיידו אבנים ברכבת הקלה

פרקליטות המדינה תובעת משני פורעים ערבים שיידו אבנים ושברו חלון של הרכבת הקלה בירושלים להשיב לה 6,912 שקלים - הסכום שהמדינה נאלצה לפצות את הרכבת על הנזק
חיים טוויל
ד' תמוז התשע"ו / 10.07.2016 10:53

פרקליטות מחוז ירושלים והיחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה נגד שני פורעים ערבים, בני 17, אשר יידו אבנים לעבר הרכבת הקלה ושברו חלון של הרכבת בחודש ספטמבר 2015.

התביעה שהוגשה נגד השניים, על סך של 6,912 שקלים, היא בגין התשלום שנאלצה לשאת מדינת ישראל מכח חוק מס רכוש וקרן פיצויים.

בכתב תביעה נטען, בין היתר: “מאז חודש יולי 2014 מתמודדת מדינת ישראל עם מאות מקרים של ידויי אבנים על הרכבת הקלה בירושלים על רקע לאומני. המדובר במעשים פליליים שמטרתם לפגוע בשלום הציבור ובחפים מפשע, לזרוע פחד, לשבש ולערער את שגרת החיים ומרקם החיים בירושלים.

“הנתבעים במעשיהם המפורטים לעיל, פעלו בכוונת מכוון לפגוע ברכבת הקלה הפועלת בירושלים ומחברת את צפון העיר למרכזה ולדרומה. בדרך זו ביקשו הנתבעים לפגוע בביטחון הציבור ובשלומו ולהרתיעו מפני שימוש ברכבת הקלה כאמצעי תחבורה. בגין מעשים אלו נאלצה המדינה לשאת בתשלום בגין הנזק הישיר בסך של 6,912 ₪. על כן על הנתבעים להשיב את הסכום לתובעת”.

בפרקליטות מציינים, כי התביעה הוגשה כחלק מהמגמה להגביר את האכיפה ושלטון החוק כנגד המתפרעים, על מנת לשים קץ ליידויי אבנים ובקבוקי תבערה ולניסיונות המתמשכים להרתיע את ציבור המשתמשים ברכבת הקלה ולשבש את פעילותה.

“המדינה תמשיך ותפעל להגשת תביעות כגון זו בכל מקרה שיימצא מתאים על מנת להגביר את ההרתעה מפני הישנותן של הפרות חוק מסוג זה הפוגעות בשלטון החוק וכדי להשיב לקופת הציבור את סכומי הכסף האדירים שנאלצת המדינה להוציא בשל פעולות על רקע לאומני”, אומרים בפרקליטות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות