צפו: מסתנן ערבי מירדן ניסה לחטוף מכונית מאישה בעמק הירדן – ונורה

ערבי, צעיר מעורער בנפשו, שהסתנן מירדן, יידה אבן על נהגת רכב בכביש 90 וניסה להוציאה מכוח מהרכב • לאחר שאדם נוסף הגיע לזירה, הוא נמלט • כוחות משטרה וצבא ערכו אחריו מרדף, עד שהוא אותר ליד קיבוץ סמוך - ונורה ברגלו
חיים טוויל
ב' תמוז התשע"ו / 08.07.2016 11:28

רותם אהרוני, בת 23, מחד נס היתה הבוקר (שישי) בדרכה ממנחמיה למקום עבודתה, כאשר בכביש 90, בין אפיקים לשדות יעקב, עמד ערבי לבוש גלביה אפורה והשליך אבן גדולה לעבר רכבה.

אהרוני לחצה על הבלם והרכב פגע במעקה בטיחות. הערבי, מסתנן מירדן, מעורער בנפשו, רץ אל רכבה, פתח את הדלת וניסה בכוח לשלוף אותה מהרכב, תוך שהוא צועק בערבית.

רותם נאבקה בו והדפה אותו. לאחר מכן רץ הערבי, כבן 25, לרכב נוסף שהגיע למקום, ניסה לפתוח את הדלת ומשלא הצליח – ברח.

נהג אחר שחלף במקום הבחין במתרחש ורדף אחרי החשוד – שנמלט לתוך מטע.

כוחות משטרה וצבא פתחו בסריקות וכעבור שעה קלה התגלה הירדני החשוד בניסיון החטיפה של הרכב בשדות קיבוץ דגניה ב’. איש הביטחון של הקיבוץ קרא לערבי לעצור, אך משלא נענע ירה לעבר רגלו והוא נעצר.

חובשים ופאראמדיקים של מד”א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים פוריה, במצב בינוני עד קשה.

המשטרה פתחה בחקירה.

ירדני, מסתנןצילום: רם חכמון

מדובר צה”ל נמסר: מתחקור ראשוני של האירוע הבוקר סמוך לאפיקים מסתמן כי החשוד, צעיר מעורער בנפשו, חצה מירדן לשטח הארץ מוקדם יותר הבוקר.

החשוד יידה אבנים לעבר רכבים שחלפו על הכביש, זאת במטרה לגנוב רכב. משניסיונות אלו לא צלחו, נמלט החשוד וזמן קצר לאחר מכן אותר על ידי אנשי כוחות הביטחון אשר ביצעו נוהל מעצר חשוד לעברו, שכלל ירי.

החשוד הועבר לקבלת טיפול רפואי. נסיבות חצייתו לשטח הארץ נמצאות בתחקור.

ראש מועצה אזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום: “אירוע ביטחוני חמור התרחש הבוקר בעמק הירדן. אנחנו מודאגים מיכולותו של ירדני לחצות את הגבול ולהסתובב ברחבי עמק הירדן. אנו מצפים שהנושא יבדק לעומק ונקבל תשובות. האירוע החמור הוכיח פעם נוספת את חשיבות כוחות הביטחון המקומיים של היישובים, שיודעים לתת מענה מהיר ואיכותי, כמו שהיה באירוע הנוכחי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות