מיכי מרק הי”ד נרצח לעיני משפחתו בפיגוע בדרום הר חברון

מיכאל מרק, מנהל ישיבת עותניאל הי"ד כבן 40, נרצח לאחר שמחבלים ירו על רכבו 20 כדורים: אישתו נפצעה קשה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון • בת 13 נפצעה מירי באורח בינוני, ונער כבן 15 נפצע קלות • צה"ל במצוד אחר המחבלים • התפללו לרפואת האם: חוה רחל בת אילת השחר
חיים טוויל
כ"ה סיון התשע"ו / 01.07.2016 15:20

מיכאל (מיכי) מרק הי”ד נרצח אחר הצהריים (שישי) בפיגוע ירי סמוך לצומת אדוריים בדרום הר חברון.

אשתו חוה, פונתה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במצב קשה עם פגיעה חודרת בפלג גופה העליון, כשהיא מורדמת ומונשמת.

כוחות ההצלה פינו מהזירה גם נערה כבת 13 במצב בינוני, בהכרה, עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, ונער כבן 15 עם פציעות קלות במצב קל.

מיכי מרק ניהל את ישיבת ההסדר עותניאל ומשם עבר לשמש כמנכ”ל החברה לפיתוח הר חברון. לפני כשלש שנים חזר לניהול הישיבה. הוא תושב היישוב עותניאל, כבן 40. אמה של חוה רעייתו היא סבתו הקדוש יהונדב הירשפלד הי”ד שנרצח בפיגוע במרכז הרב.

הוא הותיר אחריו עשרה ילדים.

המשפחה מבקשת להתפלל לרפואת אם המשפחה: חוה רחל בת אילת השחר, וכן לרפאות תהילה בת חוה רחל, ופדיה מנחם בן חוה רחל לרפו”ש.

מתחקיר ראשוני עולה, כי המחבלים נסעו ברכב מסוג קיה שעקף את רכב המשפחה מסוג טיוטה ופתחו לעברו באש ממנה נהרג אב המשפחה ונפצעה קשה רעייתו. לפחות 20 קליעים נורו לעבר המכונית.

הצבא סגר את כל הכבישים בציר 60 מבית חגי ודרומה. על בסיס עדויות שהתקבלו לגבי סוג הרכב, צבעו ופרטים נוספים, מנהלים צה”ל והשב”כ מרדף אחר היורים שככל הנראה נמלטו לאחד הכפרים הפלסטינים הסמוכים. אחת המטרות היא לפתוח את הציר כמה שיותר מהר, על מנת לאפשר לציבור הנוסעים המתגוררים באזור להגיע לבתיהם לפני כניסת השבת.

מדובר צה”ל נמסר: “לפני זמן קצר בוצע פיגוע ירי לעבר רכב על ציר 60, סמוך לאל פוואר, אשר גרם להתהפכות הרכב בו נסעו ארבעה בני משפחה.

“כתוצאה מהירי נהרג אחד מיושבי הרכב. שלושת הנוספים נפצעו ומפונים כעת לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. כוחות צה”ל מבצעים כעת חסמים וסריקות נרחבות באזור במטרה להגיע למבצעי הירי”.

פאראמדיק מד”א, זכי יהב, שהגיע למקום סיפר: “המראה היה קשה מאוד. ראינו רכב הפוך על הגג בו נסעו 4 בני משפחה, בתוך הרכב נלכד גבר בשנות ה-40 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשהוא סובל מפצעי ירי ומפציעות כתוצאה מהתאונה.

“בסיוע כוח רפואה של צה”ל ניסינו להעניק לו טיפול רפואי ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח.

“מחוץ לרכב שכבה אישה בשנות ה-40 כשהיא בהכרה מעורפלת וסובלת מפצעי ירי בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי מהיר בשטח, העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ותוך טיפול רפואי מציל חיים פינינו אותה לבי”ח כשהיא מורדמת ומונשמת.

“בנוסף, ראינו נערה כבת 13 בהכרה מלאה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבי”ח כשמצבה מוגדר בינוני, נער כבן 15 עם פציעות קלות טופל גם הוא על ידנו ופינינו אותו כשמצבו קל.”

ח”כ יהודה גליק, תושב היישוב עותניאל נסע רכב אחרי רכב המשפחה שנפגעה. “היו שני אמבולנסים שבדיוק הגיעו אחרינו, לאחר מכן אנשי האבטחה שלי העיפו אותנו מהמקום”. הוא הוסיף לספר על היכרותו עם מיכאל: “הוא היה חבר כאח לי. הערב, ליל שבת, אקדש עם הגביע שנתן לי כמתנה ליום הולדתי ה-40”.

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי ספד למרק בעמוד הפייסבוק שלו: “מיכי היה חברי הקרוב, מי שבוקר בוקר, שבת שבת, במשך שנים ארוכות היה החברותא שלי. למדנו יחד, התלבטנו יחד, שוחחנו רבות וביקשנו לעבוד את השם תוך בניין ההר.

“מיכי נעים הליכות, איש הספר, אדם שראשו בשמים ורגליו נטועות חזק באדמה. הוא חיפש תמיד את הקודש ואת החיבור עם הטהור והקדוש. בתקופה האחרונה כיתת רגליו להעביר שיעורים במקומות רבים תוך כדי לימודיו בישיבה וניהול הישיבה. הוא השאיר אלמנה, עשרה יתומים וארבעה נכדים. ליבי קרוע. יהי זכרו ברוך”.השר ישראל כץ פנה לראש הממשלה בדרישה לכנס בדחיפות את הקבינט הבטחוני-מדיני, כדי לדון ולהחליט על נקיטת הצעדים הנדרשים מול הטרור הפלשתיני ההולך וגובר.

“עלינו להבין שאנחנו נמצאים במלחמה כוללת ולפעול בהתאם. יש להכריז על מצב חירום, לקדם חקיקה שתאפשר גירוש משפחות מחבלים ונקיטת צעדים חריפים כנגד המסיתים וכנגד מי שמגבה את הטרור ונותן לו מחסה”, אמר.

 

פיגוע, דרום הר חברון

פיגוע, דרום הר חברון

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ת נ צ ב ה
    01/07/2016 18:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)