מדוע ערבי מאום אל פאחם הכניס את הכונן הקשיח בצנצנת עם מים

אברהים חסן יוסף אגבריה, תושב אום אל פחם, נעצר על ידי השב"כ לאחר שניסה להצטרף לדאעש • במהלך שהייתו בעיר גזיאנטפ, הסמוכה לגבול עם סוריה, נעצר אברהים על ידי המשטרה הטורקית, ולאחר מספר ימי חקירה גורש לישראל
חיים טוויל
כ"ג סיון התשע"ו / 29.06.2016 11:01

במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ”ר חוף במשטרת ישראל, נעצר בנתב”ג לפני יותר משבועיים אברהים חסן יוסף אגבריה, בן 23 , תושב אום אל פחם, לאחר שניסה לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון המדינה האסלאמית – דאעש.

בחקירת החשוד עלה, כי בחודשים האחרונים, בעקבות חשיפתו לתכנים ולסרטונים של ‘המדינה האסלמית’, הוא החל להזדהות עם האידיאולוגיה הג’אהדית של הארגון ועם פעולותיו, והחליט לצאת לסוריה במטרה להצטרף ללחימה בשורות ארגון הטרור.

לאחר שאסף מידע ברשת האינטרנט אודות האפשרות לצאת לסוריה, המריא אגבריה בטיסה לאיסטנבול והגיע בטיסת המשך לעיר גזיאנטפ, הסמוכה לגבול עם סוריה.

במהלך שהייתו בגזיאנטפ נעצר אברהים על ידי המשטרה התורכית, ולאחר מספר ימי חקירה גורש לישראל.

עוד עלה בחקירה, כי טרם יציאתו לתורכיה השאיר אגבריה מכתב למשפחתו בדבר כוונותיו לצאת ולהצטרף לג’יהאד. כמו כן, חלק ממכריו של אברהים היו מודעים לכוונותיו, ואף הביעו תמיכה ברעיון.

מעצרו של אגבריה ממחיש את הסיכון הרב הנשקף מיציאת ישראלים לזירת הלחימה בסוריה, הנשלטת על ידי פעילי ג’יהאד המשתייכים לארגונים איסלאמיים קיצוניים. מדובר בזירה שבה נחשפים הישראלים לאידאולוגיה קיצונית, תוך כדי קיום אימונים צבאיים ורכישת ידע ומיומנויות, שעלולים לשמש לפעילות טרור.

“קיים חשש ממשי כי הישראלים ינוצלו על ידי גורמי הטרור הן להשגת מידע על יעדים במדינת ישראל, והן לשם ביצוע פעילות טרור נגדה”, אומרים בשב”כ. “המקרה של אגבריה, כמו גם מקרים נוספים, ממחישים את תוצאותיה והשלכותיה של חשיפת הצעירים לתכנים ולסרטונים של המדינה האסלאמית באינטרנט”.

מכתב האישום שהוגש נגדו עולה, כי בטרם יצא מישראל, פירק הנאשם את הכונן הקשיח של מחשבו והניחו בצנצנת פלסטיק ובה מים, על מנת להשמיד את הכונן הקשיח, ובכך לגרום למחיקת סרטוני דאע”ש שהיו שמורים עליו וכן את היסטוריית הגלישה שלו באתרי האינטרנט השונים, ובכלל זה התכנים הקשורים בארגון דאע”ש.

בהמשך לאותו יום יצא הנאשם מישראל לאיסטנבול שבתורכיה, במטרה להגיע לסוריה, כשברשותו סכום של כ- 2,300 דולר ו-750 ₪ אותם המיר למטבע תורכי בנמל התעופה בן גוריון.

לאחר הגעת הנאשם לאיסטנבול, טס לעיר גזיאנטפ, המרוחקת כ-50 ק”מ מהגבול הסורי, זאת על מנת לחצות את הגבול לסוריה, לחבור לארגון דאע”ש ולהצטרף לשורותיו.

כשהגיע הנאשם לגזיאנטפ לפני חודש, הוא פגש באקראי באדם שהציג עצמו בשם סאלח. הנאשם סיפר לסאלח כי בכוונתו לחצות את הגבול לסוריה ולהצטרף לארגון דאע”ש.

סאלח, בתגובה, הציע לנאשם לחצות את הגבול ולהגיע לאיזור העיר אדליב שבסוריה ושם להצטרף לארגון ג’יבהת אלנצרה. סאלח הסביר לנאשם כיצד עליו לפעול בכדי לחצות את הגבול, ומה עליו לעשות על מנת להצטרף לארגון דאעש או לארגון ג’יבהת אלנצרה.

בהמשך , יצא הנאשם לתחנה המרכזית בגזיאנטפ בכדי לנסוע באוטובוס לאיזור הגבול עם סוריה, אולם נעצר שם בידי שלטונות תורכיה.

בחלוף מספר ימים גורש הנאשם חזרה לישראל מבלי שהספיק להיכנס לתחומי סוריה ולהצטרף לארגון דאע”ש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות