ח”כ דוד ביטן: ראשי השב”כ והמוסד הופכים לשמאל. בוגי יעלון: הסתה

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, טען: "יש בעיה בתפקידי ראש המוסד והשב"כ. משהו שם עושה אותם שמאלנים. מאיר דגן היה ימני קיצוני, אבל אחרי שהוא נכנס למוסד הוא יצא מהארגון הפוך" • יעלון תקף: "הניסיונות הפוליטיים להרוס את מערכת הביטחון נמשכים, אנו נשלם על כך מחיר יקר מאוד" • הרצוג: "כמה הזויים וחסרי אחריות מוכנים להיות שם בליכוד?"
נחמן גור
כ' סיון התשע"ו / 25.06.2016 21:43

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן מהליכוד, ‘הקפיץ’ את השמאל, כאשר במהלך אירוע ‘שבתרבות’ שהתקיים הבוקר בבאר שבע אמר: “יש בעיה בתפקידי ראש המוסד והשב”כ. משהו שם עושה אותם שמאלנים. מאיר דגן היה ימני קיצוני, אבל אחרי שהוא נכנס למוסד הוא יצא מהארגון הפוך”.

ביטן טען בדבריו כי ראשי מוסד ושב”כ עוברים מהפך במהלך שרותם בתפקיד. “יש משהו שקורה למי שהולך להיות ראש המוסד וראש השב”כ”, אמר ביטן. “לאורך השנים הם הופכים להיות שמאלנים, משהו בתפקיד עושה אותם שמאלנים”.

בהקשר זה סיפר ביטן כי ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן ז”ל, הגיע אליו לסניף הליכוד בראשון לציון וביקש להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת, עוד בטרם התמנה לעמוד בראש המוסד. מאז, ציין ביטן, עמדותיו של דגן התהפכו מן הקצה אל הקצה. “כולם שם שמאלנים חוץ מאבי דיכטר”, התבדח ביטן.

ביטן התייחס גם לשר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון: “הבעיה המרכזית שלו הייתה שהוא רמטכ”ל על. אנחנו לא צריכים שר ביטחון, שמשרת את הצבא במקום לשרת את המערכת המדינית. יש בעיה עם רמטכ”לים שהופכים לשר ביטחון. הם חושבים שזה לתפקיד לכל החיים”.

ביטן המשיך ותקף את יעלון: “למי להאמין, ליעלון שלפני חודשיים, שאמר שראש הממשלה טוב, או ליעלון היום?”

על ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שתקף בכנס הרצליה בחריפות חסרת תקדים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר ביטן: “ברק היה הרמטכ”ל הפוליטי ביותר. רק משה דיין היה יותר ממנו. הוא היה ראש ממשלה כושל. הוא גר בניו יורק ופעם בכמה זמן הוא בא לישראל ומשמיץ”.

שר הביטחון לשעבר לא נותר חייב והגיב בחריפות על דבריו של יושב ראש הקואליציה. יעלון תקף את ביטן בחשבון הטוויטר שלו וכתב: “הניסיונות הפוליטיים המסוכנים להרוס את מערכת הביטחון ולהסית נגד ראשיה, נמשכים בשיטתיות. מביש ומדאיג. אנו נשלם על כך מחיר יקר מאוד”.

גם יושב ראש האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, הגיב על דבריו של יו”ר הקואליציה – ויצא להתקפה על הליכוד.

“יואב קיש נגד בית המשפט. ביטן נגד המוסד והשב”כ, ראש הממשלה נגד המשטרה והצבא. נראה שהליכוד הכריז מלחמה על המדינה. יו”ר הקואליציה ביטן אמר הבוקר דברים מסוכנים. אפשר להתבדח עליהם, אפשר לחשוב שהם פליטת פה, לדעתי הוא מבין טוב מאד מה הוא אמר”.

הרצוג הוסיף: “ביטן מעז להשתלח בראשי מערכת הביטחון, לרמוז שעמדתם בנושאים של חיים ומוות מושפעת מפוליטיקה ובכך להגיד בעצם לציבור: אני לא סומך עליהם- אתם לא צריכים לסמוך עליהם.

“כמה הזויים וחסרי אחריות מוכנים להיות שם בליכוד? כמה נמוך מוכנים לרדת רק כדי לא להביט למציאות בעיניים?”

הרצוג המשיך: “דגן לא נהיה שמאלני, ראשי השב”כ והמוסד לא נעשים שמאלנים- הם פשוט מבינים את מה שביטן ושולחו נתניהו פשוט מסרבים להבין- אי אפשר לפתור הכל במילים גדולות, בשיסוי, בעלבונות, בגיחוך כל מי שלא מסכים איתך כמו אחרון הטוקבקיסטים”.

הרצוג המשיך לתקוף “נתניהו, ביטן, קיש, ואיילת שקד שמנסים בלי הפסקה לתרץ את כישלונותיהם צריכים להפסיק לטנף על שליחי ציבור ומוסדות מדינה שנאבקים כל חייהם למען ביטחון ישראל ואזרחיה ולעשות צעדים אמיתיים כדי לשנות את המציאות המסוכנת שאנחנו מתדרדרים אליה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות