46 מיליון בריטים מכריעים במשאל עם: האם לעזוב האיחוד האירופי?

46 מיליון בריטים צועדים היום אל הקלפיות כדי להכריע בשאלה הגורלית: האם להיפרד מהאיחוד האירופי או להישאר • הסקרים מצביעים על קרב צמוד ביותר בין המחנות.
נתן פרל
י"ז סיון התשע"ו / 23.06.2016 10:25

 46 מיליון בריטים ינהרו היום (חמישי) אל הקלפיות כדי להכריע במשאל עם: האם לעזוב את האיחוד האירופי או להישאר בו.

ההצבעה הגורלית מגיעה בתום חודשים של קמפיינים סוערים, שבמהלכם אף נרצחה חברת הפרלמנט מהלייבור ג’ו קוקס, מתנגדת בולטת לעזיבת האיחוד.

הקלפיות נפתחו בשעה 09:00 (שעון ישראל), בעוד הסקרים האחרונים שפורסמו בבריטניה מצביעים על קרב צמוד ביותר בין המחנות, עם יתרון קל לטובת תומכי העזיבה, בשיעור של בין 1%ל-2% בלבד. בין 11% ל-16% עדיין לא גיבשו החלטה בנושא.

בראש מחנה התומכים בהישארות באיחוד האירופי ניצב ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, שאמר: “אם נצביע לעזוב – זה בלתי הפיך. אתה לא יכול לקפוץ ממטוס ואז להיכנס אליו שוב דרך תא הטייס. לכן כולנו צריכים לצאת ולהצביע – הישארות”.

תומכי העזיבה טוענים, לעומת זאת, כי בריטניה איבדה את ריבונותה לטובת האיחוד וכי היא מוצפת במהגרים שמכבידים על הכלכלה. התומכים קובלים על כך שביורוקרטים אפורים בבריסל כופים את דעותיהם על מדינות אחרות ועל עמים אחרים, ובעיניהם הממלכה תהיה חזקה יותר אם תחזיר לעצמה את עצמאותה.

חבר הפרלמנט אדם אופרי ממפלגת השלטון הסביר בראיון לגל”צ מדוע לדעתו חייבים לעזוב: “זה כמו שישראל תיתן את כוחה למזרח התיכון ותהיה מדינת לוויין של האזור הזה – זו מחשבה בלתי נתפסת”, הדגים אופרי והוסיף, “ככה זה אצלנו – נהיינו חלק קטן וכנוע מארגון גדול וזה לא הגיוני”.

התמוכים בהישארות, לעומת זאת מזהירים מהפיכתה של בריטניה למדינה לא רלוונטית, שתספוג מכה כלכלית קשה, אם תהיה המדינה הראשונה שפורשת מהאיחוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות