רצים לנשיאות: דונלד טראמפ vs הילרי קלינטון • הגרפולוגית מנתחת

לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית שיתקיימו בעוד מספר חודשים, ניתחה אתי בורוכוב, גרפולוגית ומאבחנת ציורים, בצורה קלילה את כתב היד והחתימות של שני המועמדים • מה יצא?
אתי בורוכוב
י"ז סיון התשע"ו / 22.06.2016 22:09

מערכת הבחירות לנשיאות ארה”ב בעיצומה. המועמדים הסופיים, הילרי קלינטון מטעם המפלגה הדמוקרטית, ודונלד טראמפ המייצג את הרפובליקנים, מנסים כל אחד בדרכו להגיע לבית הלבן, אל המשרה הנכספת. להתרווח על כס הנשיא. או הנשיאה.

לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד מספר חודשים, ניתחתי בצורה קלילה את כתב היד והחתימות של שני המועמדים.

 דונלד טראמפ: שמרנות ונוקשות

חתימתו של דונלד טראמפ, מרובה זוויות.

השמרנות, הנוקשות והקשיחות, בולטים מאד בכתב יד זה. זהו אדם השומר על עקרונותיו, המחפש אחר המוחלט והוודאי. העולם אצלו הוא “שחור ולבן”. הוא אדם קשוח ועקשן שאינו מתפשר בקלות, ווכחן, איש של מלחמה וכיבוש. קשה מאד להגיע איתו לידי פשרה.

החתימה מספרת על אדם תקיף ומתקיף. אישיות דרוכה. אדם שאפתן, תחרותי עם כח רצון, חמימות וחוסר עידון רגשי.

מנהיגותו נוטה לרודנות. הוא איש צבא במהותו. כתב ידו, להבדיל מהחתימה, מלמד על אישיות שמכונה בשפה הגרפולוגית “טיפוס נרקיסי” המאופיין בנטייה להזיות גדלות.

כתב ידו מספר על אישיות עם דעות קדומות ושמרנות. חריף מחשבה, שאינו נרתע ממאמץ ואתגר. בעל אופי חזק, עם כושר מנהיגות. כושר להתנגד לאנשים. קיים דחף חזק להוכיח את עצמו, מתוך עקשנות, עם חוסר רצון לוותר ולהכנע.

יש לו תפיסה מאד מגובשת לגבי מה נכון ומה לא נכון. הוא לא אדם ליברלי, אלא שמרן. לא מפתיע שהוא נבחר כמייצג המפלגה השמרנית יותר.

קלינטון, טראמפ, גרפולוגיה

נוקשות וקשיחות. כתב ידו וחתימתו של טראמפ

קיים שוני בין הכתב לחתימה,החזות שהוא מציג את עצמו קשוחה יותר מהאני שלו, בנוסף הכתב מלמד על “אישיות פרסונה” (אדם המתנהל בצורת מסכה לא טבעית, עם נתק בין האני האמיתי לבין ההתנהלות). אישיות עם רגש רב אך הוא אינו טבעי וכן ברגשותיו. הוא פועל גם מתוך צורך לאהבה ושייכות.

מעניין לראות אדם עם כל-כך הרבה כסף אך עדיין לא חש שהגיע אל המנוחה ואל הנחלה. הוא חי בתחושת הישרדות מתמדת.

תחושתי שהוא נושא עמו חסך רגשי מהילדות, והרבה מהתנהלותו בחיים היא פיצוי על כך.

הילרי קלינטון: דיפלומטית ורציונאלית

זהו כתב יד עם אזורים עילי ותחתי מפותחים. הכתב שלה משלב קערות, חוטים וזוויות, עם תנועה מהירה והחלטית.

הכותבת היא אישיות אינטליגנטית מאד, שנונה, שכלתנית ומעשית. כמו עמיתה למרוץ הנשיאות, גם היא שאפתנית, תחרותית, עם צורך לבלוט ולהראות.

יש לה יכולת ניהול, יכולת לתת פקודות מעשיות. היא ניחנה בכושר מנהיגות, יחד עם כושר שיפוט אובייקטיבי. גישה ריאלסטית ומציאותית. כל אלו יוצרים אצלה יכולת להסקת מסקנות רציונאליות בתהליך קבלת החלטות.

היא נלחמת כדי להשיג את מטרותיה והיא יודעת לעשות את זה בצורה דיפלומטית תוך הפעלת גמישות כשצריך. עם זאת, היא מסוגלת להגיב בצורה תקיפה מילולית.

היא איננה מרוכזת בעצמה, אלא בעשייה. קיים מתח עשייה תמידי עם חוסר סיפוק מהמצב הקיים, הדבר מניע אותה לרצון ויכולת להוביל ולייצר שינוי.

קיימת יכולת ברורה לניהול מערכות גדולות. יחד עם זאת, לא תמיד יש לה סבלנות לרדת לעומקו של עניין.

קלינטון, טראמפ, גרפולוגיה

איזור עילי ותחתי מפותח. כתב ידה של הילרי

 בפן האישי קיים שילוב בין אידיאולוגיה, להט אמוני ורצון לייצר שינוי בעולם, לצד משיכה לנהנתנות חומרית וכסף. הצרכים הנוספים שלה: הישגים, כבוד והתבלטות.

קיים צורך חזק מאד לממש ולהגשים את עצמה. היא פחות מחוברת לפן הרגשי אלא היא יותר שכלתנית ומעשית.

כמה מילים לסיכום

שני המועמדים נושאים תכונות של אומץ לב, עם יכולת מנהיגות. כל אחד בדרכו ובאישיותו. בהחלט שני המועמדים שונים באישיותם.

השאלות הן – מה אמריקה צריכה בזמן זה? האם מנהיג שידע להוביל למטרה בעקשנות, בכח ובתקיפות, או אולי פוליטיקאית דיפלומטית וגמישה?

האם דונלד טראמפ כנשיא ימשיך לנהוג לפי החזות שבה הוא מציג את עצמו בחתימתו, או שכאשר תנוח סערת הבחירות הדברים יתנהלו בפחות כוח וקשיחות כפי שהוא מציג?

האם קלינטון תצליח להוכיח שכושר הניהול שלה מספיק חזק ועוצמתי כדי להנהיג את המעצמה הגדולה בתבל? והאם היא מביאה איתה משהו חדש אחרי שתי קדנציות של אובמה. או שמא, מה שהיה הוא שיהיה?

והשאלה הגדולה היא מה בוחרים האמריקאים. את האדם והאישיות, או את הרעיון והאידיאל שהוא מייצג?

מקווה שאמריקה תדע לעשות את הבחירה הנכונה…

 • הכותבת היא גרפולוגית ומאבחנת ציורים, מנהלת מכון “פנימיות הכתב והציור” ומחברת הספר “פנימיות הכתב – להבין גרפולוגיה להבין אנשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פחחח...
    26/06/2016 21:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. גרפולוגיה היא פסאודו-מדע!