ה’אדיר’ בדרך: ישראל קיבלה את מטוס החמקן המתקדם בעולם • צפו

ה-F-35, שנקרא בישראל "אדיר", נחשף בטקס חגיגי על ידי חברת לוקהיד מרטין ונמסר לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולמפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן • עד כה נרכשו 33 מטוסים.
נתן פרל
ט"ז סיון התשע"ו / 22.06.2016 20:10

חברת לוקהיד מרטין האמריקנית חשפה הערב (רביעי)  בטקס חגיגי את מטוס ה-F-35  הראשון, המכונה בישראל ‘אדיר’.  במהלך הטקס שנערך במפעלי החברה בפורט וורת’ שבצפון מדינת טקסס, הוא נמסר לידי שר הביטחון אביגדור ליברמן ולראש מטה חיל האוויר תת-אלוף טל קלמן.

“מדינת ישראל גאה להיות הראשונה באזורנו לקבל ולהפעיל את המטוס”, אמר אביגדור ליברמן. “מטוס ה-F-35 הוא המתקדם ביותר בעולם והבחירה הטובה ביותר של ראשי מערכת הביטחון לשמירה על העליונות האווירית של מדינת ישראל. ברור וידוע לנו ולשכנותינו כי מטוס F-35, ה’אדיר’, יצור הרתעה ויגביר את יכולותינו המבצעיות לאורך זמן רב”.

תא”ל טל קלמן, ראש מטה חיל האוויר ציין בנאומו: “כטייס בעל ניסיון של יותר מ-30 שנות טיסה על מגוון רחב של כלי טיס הייתה לי הזכות לטוס בסימולטור של מטוס F-35 בפורט וורת’ וההרגשה הייתה כאילו החזקתי את העתיד בידיים שלי. השילוב הייחודי של טכנולוגיה פורצת דרך, קטלניות וממשקי אדם-מכונה יובילו את העולם לדור החמישי”.

בטקס הגלילה החגיגי השתתפו למעלה מ-400 אורחים מהממשלה, הצבא והתעשייה, בהם: שגריר ארה”ב בישראל דן שפירו, השר צחי הנגבי, מנהל תכנית ה-F-35 בפנטגון גנרל כריס בוגדן, מושל טקסס גרג אבוט וחבר הקונגרס קרייג גולדמן.

“זכינו בכבוד לחבור למדינת ישראל ולסייע לה לחזק ולהעמיק את השותפות הארוכה בין שתי המדינות”, אמרה מרילין יוסון, יו”ר, מנכ”לית ונשיאת לוקהיד מרטין. “מטוס ה-F-35 יהווה משואה של כוח ויציבות באזור ויתרום לשמירת השקט והיציבות של הדורות הבאים”.

עד כה רכשה ישראל 33 מטוסי F-35, ובימים אלה מתנהלים מגעים לרכש של מטוסים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות