פרשת השחיתות בניו יורק: החרדים התלבשו כ’גמדים של כריסמס’ וחילקו מתנות שוחד

איש העסקים ירמי רייכברג, תושב שכונת בורו פארק, נעצר יחד עם שלושה שוטרים במסגרת חקירת השחיתות במשטרת ניו יורק • שוטר הוקלט בשיחת טלפון, כשהוא מתלונן על כך ש"הגמדים לא הופיעו בביתו השנה" • כתב האישום נגד חלק מהמעורבים בפרשת השחיתות הוצג בבית המשפט בניו יורק • רייכברג שוחרר בערבות של חצי מיליון דולר
נתן פרל
ט"ו סיון התשע"ו / 21.06.2016 20:46

פרשת השחיתות במשטרת ניו יורק: איש העסקים היהודי ירמי רייכברג, תושב שכונת בורו פארק נעצר יחד עם שלושה שוטרים ממשטרת ניו יורק, במסגרת החקירה בה נבדקים חשדות נגד שוטרים בכירים במשטרת ניו יורק.

לפי סוכנות הידיעות היהודית JTA, שניים מהשוטרים שנעצרו ביום שני קיבלו על פי החשד שוחד בשווי עשרות אלפי דולרים מרייכברג, העומד במרכזה של החקירה.

חשוד נוסף בפרשה הוא איש הנדל”ן יונה רייכניץ, תושב מנהטן.

בתמורה לשוחד שקיבלו השוטרים, רייכברג קיבל שירותים רשמיים מקצינים במשטרת ניו יורק. קצין נוסף חשוד כי קיבל כסף תמורת זירוז מתן רשיונות לכלי ירי.

רייכניץ, שהואשם אף הוא במתן שוחד לשוטרים, הודה באשמה בבית המשפט, ונראה כי הוא משתף פעולה עם חוקריו, ואף הפך לעד מדינה בפרשה מה מעורב איש העסקים מורי הוברפלד.

לפי המסמכים שהוצגו בבית המשפט, רייכברג ואיש עסקים נוסף שלא זוהה חבשו כובעים של ‘גמדי כריסמס’ (-כובעים אדומים של סנטה קלאוס) בחג המולד של שנת 2013, והביאו מתנות יקרות ערך לביתו של קצין המשטרה ג’יימס גרנט – אחד מהקצינים שנעצרו ביום שני.

גרנט הוקלט בשיחת טלפון כשנה מאוחר יותר, כשהוא מתלונן ש”הגמדים לא הופיעו בביתו השנה”.

השוטר ריצ’רד אוצ’טל, ממחלקת רישוי כלי הנשק של משטרת ניו יורק, הודה כי קיבל שוחד תמורת זירוז רשיונות נשק לבני הקהילה החרדית.

גרנט, אוצ’טל וקצין נוסף- מייקל הארינגטון, הואשמו בקשירת קשר לביצוע עבירת שוחד שכללה ארוחות, שירותים ביתיים, טיולים לישראל ולמקומות  נופש,  כמו גם טובות הנאה אחרות – שסיפקו להם אנשי העסקים החרדים .

סמל דייוויד וילנואבה שנעצר ביום שני הואשם בקבלת שוחד במזומן לזירוז רישיונות נשק עבור שיעה ליכטנשטיין, ראש ארגון ‘השומרים’ בשכונת בורו פארק.

על פי החשד, ליכטנשטיין שילם כמעט מיליון דולר שוחד, כדי לקבל רישיונות להחזקת אקדחים עבור 150 איש מחברי הקהילה החרדית – כולל אחד בעל היסטוריה של אלימות במשפחה.

נגד ליכטנשטיין הוגש אישום באפריל.

עורכת הדין של רייכברג טענה כי לקוחה לא ביצע כל עבירה וכי “הטעות היחידה שלו היתה בכך שנתן אמון בגורם המשתף פעולה עם הממשלה”, שמנסה להציל את עורו על ידי כך שהוא מפליל אחרים.

לפני שבועיים הוגשו כתבי אישום נגד ראש איגוד הקצינים של משטרת ניו יורק, ונגד הפילנטרופ היהודי מורי הוברפלד, במסגרת אותה חקירה. הוברפלד מואשם כי שיחד בסכום של 60 אלף דולרים את ראש איגוד הקצינים, כשבתמורה לכך הוא השקיע 20 מליון דולר מכספי הפנסיה של השוטרים בקרן גידור שבניהולו של הוברפלד.

גרנט, הארינגטון, וילנואבה ורייכברג שוחררו בערבות לאחר שהופיעו בבתי המשפט אתמול.

הארינגטון וגרנט שוחררו בערבות של 250,000 דולר. רייכברג שוחרר בערבות של חצי מיליון דולר.  הנאשמים האחרים טענו לחופתם ועורכי דינם אמרו שהם לא ביצעו שום פשע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לאיש אים הזקן בימין התמונה אין שום קשר לפרשה אז זה לא נכון שאתם צבאים תמונה זו
    22/06/2016 05:18
    פייר
  1. לא נכון