ביבי על הפרוטוקלים של ילדי תימן: “עד הרגע איני מבין מדוע יש חיסיון”

בדיון שנערך בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת אמר היו"ר חה"כ ניסן סלומיאנסקי: "אנחנו נדאג להחלטת ממשלה כדי לפתוח את הפרוטוקלים בפרשת ילדי תימן" • ראש הממשלה נתניהו: "עד לרגע זה אינני מבין מדוע החיסיון קיים"
נחמן גור
ט"ו סיון התשע"ו / 21.06.2016 16:07

הפרוטוקולים ייחשפו: וועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת דנה הבוקר (שלישי) בבקשה לחשיפת הפרוטוקולים של ועדת החקירה הממלכתית בפרשת ילדי תימן החטופים.

במהלך הדיון סיפרו מספר חברי כנסת, בנים לעדה התימנית, על מקרים של היעלמות ילדים ולקיחתם מידי הוריהם.

נציגת משרד המשפטים ציינה בדיון כי עמדתה של שרת המשפטים איילת שקד היא כי יש להסיר את החסיון על הפרוטוקולים, והיא אף פנתה לראש הממשלה בעניין.

שקד הציעה היום  לשר צחי הנגבי, שמונה לבחון את אפשרות חשיפת החומרים מוועדת החקירה הממלכתית – את סיוע משרד המשפטים בבחינת חומרי פרשת ילדי תימן, הבלקן והמזרח.

ביחס לפתיחת הפרוטוקולים אמר יו”ר ועדת חוקה, ח”כ ניסן סלומינסקי כי קריאה של הוועדה לא תעזור משום שגנזך המדינה מחויב לחוק: “אנחנו נדאג להחלטת ממשלה כדי לפתוח את הפרוטוקלים בפרשת ילדי תימן”.

ח”כ נורית קורן האשימה בדיון כי הסתרת הפרוטוקולים נובעת ממניעים גזעניים – והוסיפה: “צריך לשים סוף לגזענות. גם בוועדה למינוי שופטים שאני יושבת בה יש גזענות. אנחנו נשים לזה סוף”.

גנז המדינה, ד”ר יעקב לזוביק, ציין כי הפרסום מורכב גם מן הבחינה הטכנית: “יש מעל מליון עמודים של פרוטוקולים שעוסקים בפרשת ילדי תימן. נכון לעכשיו הממשלה לא נתנה לנו הוראה לפתוח את החומר.

“אני והארגון נשמח לקבל את ההוראה וגם אחרי שאקבל עדיין אצטרך לבצע בדיקה שאין פגיעה בפרטיות. ידרשו לנו שבועות אחדים כדי לסרוק את כל החומר. מעל 3,500 תיקים. אם יתנו לנו כוח אדם זה יקח כמה שבועות. אם לא זה יקח 1000 ימים”.

ראש הממשלה: פצע פעור

גם ראש הממשלה נתניהו הביע היום את דעתו.

בסרטון שהוקרן מול מאות משתתפי הכינוס בכנסת, אמר: “אני רוצה לברך את חברת הכנסת נורית קורן ואת חברי השדולה, אתם עושים דבר חשוב והנושא של ילדי תימן זה פצע פעור שממשיך לדמם אצל המשפחות שאינן יודעות מה קרה לילדיהם. הם מחפשים את האמת ורוצים לדעת מה קרה ואני חושב שהגיע הזמן לדעת ולעשות כאן צדק וסדר. לכן השדולה הזאת חשובה”.

עוד הוסיף נתניהו: “עד לרגע זה אינני מבין מדוע החיסיון קיים. אנחנו נבדוק את זה ונטפל בזה, בעזרתכם”.

דבריו של נתניהו התקבלו בתשואות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות