פסק דין חמור נגד מרצה פופולארי: “אזהרה לנשים – להתרחק ממנו”

בית דין בראשות הגר"מ שפרן פרסם פסק דין חמור, הקובע כי על נשים להתרחק ולא ליצור כל קשר, בשום צורה, עם הרב והמרצה הפופולארי מאיר פאגארו: "כל מפגש איתו אסורה בהחלט כולל שיחות טלפוניות או כל התכתבות איתו באיזה אמצעים אלקטרוניים שיהיה"
דוד ליבוביץ
י"ד סיון התשע"ו / 20.06.2016 01:24

פסק דין חמור, החתום על ידי הדיין הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, הרב גרשון הלוי בעט מקליפורניה, והרב חיים זאב הלוי מנילוביץ מירושלים-בית שמש, אוסר על מרצה בשם מאיר פאגארו להרצות בפני נשים בשל ‘התנהגות נלוזה’.

לרב פאגארו אתר אינטרנט פופולארי ותכנית בשם ‘מאסטר תורה,’ והוא מרצה בפני נשים וגברים ברחבי העולם – ובעיקר בבית שמש ובלוס אנג’לס.

בנוסף הוא מציע באתר האינטרנט שלו תכניות לימוד בכל חלקי התורה, כך שכל אדם פשוט יוכל, לדבריו, להיות בקיא בתורה.

במכתב, בנושא את תאריך ח’ סיון,  פוסקים הרבנים, אחרי שהם מציינים כי שמעו עדויות על מעשיו, ואף שמעו את גירסתו, כי אסור לנשים לבוא אתו במגע כלשהו, חד פעמי או קבוע:

א. אסור להנ״ל להיות עסקו עם הנשים בכל דרך שהיא ישירות או בעקיפין בשיחה או בכתיבה דרך איזה אמצעי אלקטרוני שיהיה, כולל ייעוץ, הדרכה בלימודים או בדברים אחרים, דברי חיזוק, פסיקת שאלות הלכתיות, וכל סוג קשר שהוא בעניינים רוחניים או ענייני דעלמא. נשים כולל בנות לא נשואות ו/או נשואות בכל גיל שהוא אחד לאחד או אפילו עם כמה ביחד.

ב. הננו להזהיר לנשים ולבנות באזהרה חמורה מכל סוג קשר אתו חד פעמי או קבוע. כל מפגש איתו אסורה בהחלט כולל שיחות טלפוניות או כל התכתבות איתו באיזה אמצעים אלקטרוניים שיהיה ביחיד או כמה ביחד [אפילו באופן שאין איסור יחוד], או ברבים, באיזה נושא שיהיה הן התייעצויות הן שיחות הן עניינים גשמיים או רוחניים, השקפות, בכל נושא שהיא. וכן אסור לנשים לשמוע הרצאותיו ודרשותיו וחייבות להתרחק מקבלת השפעה ממנו בכל דרך או אופן שיהיה.

ג. אסור לנשים כולל בנות לא נשואות ו/או נשואות להיכנס באתר האינטרנט שלו שאנחנו יודעים ממנה, הקרוי מאסטר תורה.

ד. בתוך העדויות ששמענו, נודע לנו שישנה אשה בארה״ב שקובעת עבורו פגישות ונסיעות משותפות למרחקים ובילויים בבתי מלון וכו׳ וכו׳ ומשמשת כסוכנתו לעבירה וכך הפילה בנות ביודעין בשאול תחתית. הננו קוראים בזה לבנות ישראל נשים ובנות להתרחק מכל מי שינסה לקשור אותן אל אשה זו וכל שכן להתרחק מאשה זו עצמה, ולדווח לכתובת שבסעיף ה על כל הפניה כזו.

אנו פונים בזה לעסקני ורבני ארה״ב לברר זהותה ותפקידה ולטפל בה בהתאם.

ה. מתוך מה ששמענו הבנו שיש הרבה מה שעדיין לא שמענו, מאחר ונפגעים בטבעם נמנעים מלהתלונן; אי לזאת הננו מודיעים בזה שמי שיש לו מידע או שמרגיש/ה צורך להתלונן יש אפשרות להתלונן בעמותת מענה.

פסק הדין הובא, בין היתר ב-daattorah.blogspot, שם הוצג פסק דין נוסף של רבנים ארה”ב הקוראים לנשים “להתרחק מכל שייכות לאיש הזה”.

את תגובתו של הרב מאיר פאגארו לא ניתן היה להשיג – ולכשתתקבל נפרסם.

מאיר ממאסטר תורה

 מאיר ממאסטר תורה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תלמיד חכם גדול
    22/06/2016 05:25
    מאו דהוא
  1. לא סתם אמרו חזל שאין אפוטרופוס לעריות.