ניצחון קטן לחזן: השופט דחה את בקשת עמית סגל לדיון בדלתיים סגורות

שופט בית משפט השלום דחה את בקשתו של העיתונאי עמית סגל לנהל חלק מהתביעה של ח"כ חזן נגדו בדלתיים סגורות ואף הטיל עליו הוצאות משפט • "אלו הם מסיכוני המקצוע, אליהם עיתונאי צריך להיות מודע כאשר הוא מפרסם פרטים אישיים"
קובי פינדרוס
י"ד סיון התשע"ו / 20.06.2016 00:22

המאבק המשפטי בין אורן חזן והעיתונאי עמית סגל ממשיך, כשבסיבוב האחרון משיג דווקא חבר הכנסת ניצחון קטן.

בית המשפט דחה ביום חמישי האחרון את בקשתו של עיתונאי חדשות ערוץ 2 עמית סגל לנהל חלק מהתביעה שהגיש נגדו חזן מאחורי דלתיים סגורות. כך דיווח אתר ‘העין השביעית’.

חבר הכנסת טען כי אין מקום להגביל את פומביות הדיון במקרה זה, והשופט עזריה אלקלעי מבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו קיבל את טענות התובע, והטיל על סגל הוצאות משפט בגין הבקשה.

“משני צדי המתרס עומדים אינטרסים רמי מעלה, המהווים עקרונות יסוד של שיטת המשפט שלנו”, כתב השופט אלקלעי בהחלטתו. “חופש הביטוי על נגזרתו בדמות חופש העיתונות וכן החיסיון העיתונאי יציר הפסיקה שנועד לשמור על חירויות אלה, וכן זכותו של בעל דין להציג ראיותיו וקיומו של הליך ראוי והצורך בבירור האמת”.

השופט התייחס לעובדת היות הנתבע עיתונאי: “אלו הם מסיכוני המקצוע, אליהם עיתונאי צריך להיות מודע כאשר הוא מפרסם ומביא לידיעת הציבור פרטים אישיים או אחרים לגבי אנשים בכלל, לרבות נבחרי ציבור ואישי ציבור.

  “ככל והעיתונאי בוחר לעשות שימוש בחיסיון על מנת לשמור על אותם האינטרסים והעקרונות של חופש הביטוי וחופש העיתונות, רשאי הוא לעשות כן. כמובן, יכול והדבר יעמוד לו לרועץ בהצגת הגנתו וראיותיו לבית-המשפט. אולם, אלו הם מסיכוני המקצוע, אליהם עיתונאי צריך להיות מודע כאשר הוא מפרסם ומביא לידיעת הציבור פרטים אישיים או אחרים לגבי אנשים בכלל, לרבות נבחרי ציבור ואישי ציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות