מנכ”לית משרד החינוך נכנעה: לא יהיו מעקבים סמויים אחרי מנהלים

חדשות 10 חשף כי משרד החינוך מנהל מעקבים באמצעות חוקרים פרטיים אחרי מנהלי בתי הספר - והם פתחו במאבק • משרד החינוך נבהל והודיע: מבטלים את ההנחיה • המעקבים הגלויים של החוקרים הפרטיים יימשכו
יוני גרין
ט' סיון התשע"ו / 15.06.2016 17:35

משרד החינוך הודיע היום (רביעי), לאחר סערה שפרצה בעקבות פירסום בחדשות 10,  כי יבטל את ההנחיה לעקוב אחר מנהלי בתי הספר והמורים.

המעקבים הסמויים של חוקרים פרטיים יופנו מעתה אך ורק אחרי כלפי חנויות ספרים ועמותות, אולם החקירות הגלויות יימשכו גם כלפי אנשי החינוך.

בעקבות הפרסום בחדשות 10 החלה סערה במערכת החינוך, כאשר אלפי מורים ומורות ביקשו הבהרות. מנהלי בתי הספר אף דרשו את פיטורי מנכ”לית משרד החינוך, מיכל כהן.

מזכ”ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, אף איים במכתב ששיגר למנהלי ומנהלות בתי הספר, כי “אם לא תהא הבהרה שניסוחה יניח את דעתנו, אנו נכריז סכסוך עבודה”.

מדרד החינוך, יוסי וסרמן

ממשרד החינוך מסרו כי המכרז המדובר מאגד תחתיו יחד את כל שירותי הבקרה שהמשרד עורך מזה שנים, בהם בקרת תקן, הזנה, תשלומי הורים ונשירה וכי מטרת המעקב היתה לבדוק אם הנתונים שהמנהלים מדווחים עליהם נכונים או שקריים.

עם זאת, בעקבות הדרישה החד משמעית של מנהלי בתי הספר, מיהרה מנכ”לית משרד החינוך מיכל כהן הבהרה:

“במהלך הימים האחרונים התפרסמו בכלי התקשורת ידיעות מופרכות וללא כל אחיזה במציאות בדבר מעקבים אשר מתקיימים, לכאורה, אחר מנהלי מוסדות חינוך. לצערי הם הובילו לתחושה של בלבול ולתחושה של הבעת אי אמון במערכת. לאורך כל השנים מקיים משרד החינוך בקרות שוטפות אחר מספר נושאים ובשנים האחרונות אף הרחיב את הבקרה לנושאים נוספים”.

עוד היא אמרה: “לכל אורך השנים הבקרות הללו נערכו על ידי גופים שונים, שלא פעם גרמו לכם אי נוחות, בשל ריבוי הביקורים שלהם במוסדות החינוך. מנהלים רבים אף התלוננו והביעו את אי שביעות רצונם מהמצב. בהתאם לזאת, בחנו בכובד ראש את הסוגיה, ולפני כשמונה חודשים החלטנו באמצעות מכרז לאגם את כלל הבקרות של כלל הגופים השונים תחת גוף אחד מסודר. הבקרות ימשיכו להתנהל בשקיפות מלאה ובשיתוף עם מנהלי מוסדות החינוך”.

במכתב מיוחד ששיגרה למנהלי בתי הספר וצוותי החינוך, כתבה המנכ”לית:

מדרד החינוך, מכתב מנכלית

מדרד החינוך, מכתב מנכלית

את תגובת מזכ”ל הסתדרות המורים לא הצלחנו להשיג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות