“המחבל האכזר” מפקיסטאן מתחנן לארה”ב: תפסיקו לנסות לחסל אותי

מאליק ג'לאל נמצא ברשימת המבוקשים של הצבא האמריקני וניצל 4 פעמים מנסיון התנקשות • אלא שהוא טוען: אתם טועים בי, אני לא מהטליבאן, אני לא רוצה לגמור כחלקי גופה בתוך שק
אליעזר היון
ט' סיון התשע"ו / 14.06.2016 23:55

בקשה אחרונה? מאליק ג’לאל הוא בכיר בארגון הטאליבן ומחבל אכזר. כך לפחות טוענים האמריקנים. ככזה, לא פלא שהוא נמצא ברשימת חיסול.

בינתיים הצליח ג’לאל להתחמק מארבעה ניסיונות חיסול. בכל פעם ראה האיש טילים משוגרים לכיוונו – והצליח להתחמק, ולצאת ללא פגע.

קרוביו ובני משפחתו דווקא שילמו את המחיר.

אלא שבחודש האחרון הגיש ג’לאל פנייה מעט משונה לארצות הברית, בה הוא מתחנן: “תעזבו אותי, אני לא מחבל אכזר כמו שאתם חושבים”.

מאליק הוא פקיסטני שהצליח להגר כעת בדרך לא ברורה לבריטניה ושם, בעזרת פעילי זכויות אדם, הוא מנסה להילחם על חייו ועל חיי בני משפחתו.

במכתב ששוגר לאינדיפנדט הבריטי ושתורגם באתר פז”ם, כתב: “אני לא רוצה לסיים את חיי בשק שחור לאיסוף חלקי גופות ולא רוצה להפוך לשרידים בגלל פיצוץ של הלפייר ששוגר מפרדטור”.

עוד כתב ג’לאל: “אם אתם רוצים לחקור אותי, בבקשה, תבואו לשאול אותי שאלות. אתם חושבים שאני מהטליבאן כי הייתי בוועידת שלום באזור, אבל אני ממש לא”, כתב במכתבו.

גם פעילת זכויות אדם ג’ניפר גיבסון, שמסייעת לג’לאל, אמרה לכלי התקשורת: “זה אדם שאומר שהוא לא צריך להיות ברשימת חיסול, שאין לו שום קשר לאלימות”.

אז מה הסיכוי של ג’לאל?

ארה”ב העדיפה שלא להגיב למכתבו, כך שלהמר על כך שהאיש יחיה עד גיל שיבה, נראה לא משתלם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות