ועדות גישור במחוז החרדי? “רעיון זדוני כדי למסמס את ועדות הערר”

גורמים שהיו מעורבים בהקמת ועדות הערר לפני כשלוש שנים, יוצאים נגד התכנית להקים צוותי גישור במחוז החרדי: "ערכאה נוספת מיותרת שתשתה את דמם של ההורים ותוציא את החשק להתלונן נגד מנהלי הסמינרים ובכך להשיב את מצב האפלייה לקדמותו"
נחמן גור
כ"ט אייר התשע"ו / 06.06.2016 10:46

כוונת המחוז החרדי במשרד החינוך להקים צוותי גישור לתלמידים ותלמידות שלא התקבלו למוסדות הלימודים, לפני שפונים לוועדות הערר, מעוררת התנגדות של הגורמים שהיו מעורבים בהקמת ועדות הערר לפני כשלוש שנים.

״מדובר ברעיון זדוני שנועד למסמס את ועדות הערר על ידי יצירת ערכאה נוספת מיותרת שתשתה את דמם של ההורים ותוציא להם את החשק להתלונן נגד מנהלי הסמינרים ובכך להשיב את מצב האפלייה לקדמותו”, אומרים אותם גורמים הבוקר.

לדבריהם, “רוחות רעות מנשבות, לצערנו,  במחוז החרדי מאז סיום תפקידו של מנהל המחוז הקודם, וכעת פועלים בראש ובראשונה לטובת מנהלי המוסדות ונגד הציבור החרדי, באיצטלה של דאגה, כביכול, לעצמאות החינוך החרדי״.

כפי שחשף אמש (ראשון) הכתב לענייני חינוך של רדיו ‘קול ברמה’ ישורון תורג’מן, המחוז החרדי, בראשות המנהל איציק זהבי, מקים צוותי גישור לפני הגעה לוועדות הערר. לפי התכנית, ועדות הגישור יהיו בעלות סמכות ללחוץ על הנהלות הסמינרים, אולם לא יקבעו האם הילדה לא יכולה להתקבל – כך שבכל מקרה התלמידות יוכלו לפנות לוועדות הערר.

עלי פי הדיווח,  תלמידים ותלמידות שסורבו במוסדות החינוך, יטופלו בוועדות בטרם תובא המחלוקת אל ועדות הערר – המהוות מעין הרכב שיפוטי, המחייב את הופעת הילדה וגורר את המשפחות עד לפתיחת שנת הלימודים – ללא מוסד לימודים.

ועדות הגישור יורכבו מאנשי משרד החינוך והן יעניקו מענה מיידי ומהיר, בניגוד לוועדות הערר המשמשות כמעין הרכב שיפוטי לכל דבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אוילךשסאוילךשס
    07/06/2016 17:33
    שס?!
  1. איך זה שמת עלינו פס
    מתי שס יעשו תתפקיד שלהם?
    הרב יעקב נילחם בשביל הבנותץשס הוקמה בשביל זה לחסל הליה נגד ספרדיםיות. איפה יוד ועוד ישיבות ומדרשות ספרדיות.
    אם יש אשכנזים עם בעיות של ״חפץ חיים״ ושנאת חינם חות שיקימו מסגרות ספרדיות