השופט סירב להוציא צווי הרחקה לעשרות חרדים מהמצעד בתל אביב

המשטרה זימנה לפחות 25 חרדים ממאה שערים, שסומנו כמי שעלולים להוות סכנה למשתתפי המצעד, כדי שיחתמו על הרחקתם מתחומי העיר תל אביב • משסירבו - פנתה המשטרה אל בית המשפט • אלא שהשופט דרש להצביע על כוונה ממשית לפגוע - וסירב לאשר צווי הרחקה
חיים טוויל
כ"ה אייר התשע"ו / 02.06.2016 00:44

בית המשפט בתל אביב סירב לאשר עשרות צווי הרחקה נגד אנשים שסומנו על ידי המשטרה כמי שעשויים לפגוע במשתתפים במצעד התועבה שיתקיים ביום שישי בתל אביב.

אתמול פנתה המשטרה לאזרחים שסומנו על ידה כיעד, והודיעה להם כי עליהם להגיע לתחנה כדי לחתום על הרחקתם מתחומי העיר תל אביב, לקראת המצעד.

אלא שרבים מהמוזמנים לחתום, סירבו לעשות זאת. בין המסומנים על ידי המשטרה: לפחות 25 תושבים משכונת מאה שערים בירושלים.

בעקבות הסירוב, פנתה המשטרה לבית משפט השלום בתל אביב. אלא שכאן ספגה המשטרה מכה: השופט דחה את הבקשה.

נימוקי השופט לדחיית את הבקשה היו שתי סיבות עיקריות: המשטרה טעתה בדרך הגשת הבקשה לצו הרחקה מתוקף הטרדה מאיימת, מפני שזהו הליך משפטי שלרוב נוקטים בו בעניינים אזרחיים; סיבה נוספת היא, שלדעת השופט, הבקשה של המשטרה לא עונה לתנאים של חוק הטרדה מאיימת, שנועד בדרך כלל להרחיק מטרידן סדרתי מהאדם שאחריו הוא עוקב ומקרים דומים לכך.

בשל נימוקיו, משכה המשטרה את בקשותיה.

הבקשה להוציא צווי הרחקה מגיעה לאחר שבשנה שעברה רצח ישי שליסל את הנערה בת ה-16 שירה בנקי ע”ה במצעד בירושלים ופצע שישה בני אדם נוספים.

שליסל השתחרר ממאסר זמן קצר לפני האירוע, בדיוק 10 שנים לאחר שפצע שלושה משתתפים במצעד  בירושלים. למרות ההתרעות כי הוא מסוגל לחזור על המעשה, המשטרה כשלה בבלימתו.

שליסל הורשע לפני כחודשיים ברצח ובשישה ניסיונות רצח.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות