בנט חבט בזעם בלפיד: ‘למה הפליתם את החרדים בצורה נוראה?!’

שר החינוך נפתלי בנט השיב על שאלות ח"כים במליאה, במסגרת נוהל חדש שעליו הסכימו הקואליציה והאופוזיציה - ויצא במתקפה חסרת תקדים נגד 'יש עתיד': "אתם החרבתם לדורות. גרמתם נזק נוראי. הגישה שלכם היא אנטי חרדית. הרווחתם אולי קולות על זה, אבל עשיתם דבר נורא" • צפו
נחמן גור
כ"ב אייר התשע"ו / 30.05.2016 18:38

שר החינוך נפתלי בנט תקף היום (שני) בחמת זעם את מפלגת ‘יש עתיד’ ואת העומד בראשה, ח”כ יאיר לפיד בשל יחסם כלפי החרדים.

“בהיות יש עתיד בשלטון על האוצר והחינוך, תקשיבו מה עשיתם – יצאתם לקייטנות של החופש הגדול, ומישהו אחד הפליתם, כי הוא פחות טוב מאחרים. ציבור אחד.

“בעיני יש עתיד הוא סוג ב’. וזה לא החילונים, ולא הערבים, זה לא הצ’רקסים ולא הציונות הדתית – זה החרדים”.

את הדברים אמר בנט בתשובה לשאלה שהפנתה אליו חברת הכנסת עליזה לביא, בהקשר ללימודי ליבה אצל החרדים: “תעני לי את למה למען ה’ יאיר  לפיד אמר שילד בן 6 לא יכול ללכת לקייטנה, רק כל האחרים, מה  זה קשור לליבה? איך אתם העזתם? זה מציג את הגישה שלכם והיא אנטי חרדית.

“זו גישה נוראה ואתם החרבתם לדורות. גרמתם נזק נוראי. הפעולה הראשונה שלי כשר החינוך במדינת ישראל הייתה לתת לכל ילד ללכת לקייטנות”.

בשלב זה פנה בנט ישירות ללביא ותקף: “תעני לי למה לא אפשרת לחרדים ללכת לקייטנות, למה מה קרה? למה, הם נראים שונה? מה הם לא מספיק טובים לכם? למה אתם הפליתם את החרדים בצורה כל כך נוראה. אני מדבר מדם ליבי”.

אוסף את השברים

שר החינוך המשיך: “המדיניות שלי ביחס לחרדים היא הפוכה. אני אוסף את השברים שנגרמו בקדנציה הקודמת ומנסה לאחות. מי שחושב שהוא יתן פטיש 10 קילו הוא טועה, ראש הממשלה חתם עם המפלגות החרדיות הסכם קואליציוני ואנחנו נעמוד בזה. 

“הרווחתם אולי קולות על זה, אבל עשיתם דבר נורא: ציירתם קבוצת אוכלוסיה, הוצאתם אותם מהגדר. דווקא אתם צריכים לחשוב איך זה להיות שונה”.

דבריו של בנט זכו לגיבוי של ח”כ ישראל אייכלר שפנה ל’יש עתיד’ ואמר: “השר צודק, חזק ואמץ, אתם אוייבי החרדים”.

אנשי יש עתיד תקפו את בנט בצעקות רמות – והוא הגיב: “אני רואה שאפילו לא עשיתם את חשבון הנפש? אתם רוצים לגרוף מנדטים על ידי להכות בחרדים, לכו תעשו את זה, לכו גם תכו בזועביז, כל מי שלא כמוכם, גר במקום מסויים – הזועביז והחרדים, הם מחוץ למחנה. אצלי הזועביז והחרדים בתוך המחנה, כי אני שר החינוך של כולם ואף אחד לא מחוץ למחנה”.

הדיון נערך בכנסת במסגרת נוהל חדש, במסגרתו יוכלו המחוקקים להפנות שאלות לשרי הממשלה במשך שעה. לפי הנוהל, בכל שבוע יתייצב שר אחר במליאה וישיב על שאלות, שלא ידע מראש את תוכנן.

כמו כן סוכם כי לפחות 75 אחוז מהשואלים יהיו מהאופוזיציה. בהתאם לסיכום בין הקואליציה לאופוזיציה, הנוהל יבטל את הנוהל הקודם של העלאת הצעות אי-אמון נגד הממשלה מדי יום שני, ומעתה יעלו הצעות אי-אמון רק אחת לחודש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגם אתה בנט?
    01/06/2016 14:52
    תומר
  1. הגם אתה מתחנף לחרדים ונכנע לשיח שכאילו מי שרוצה שוויון בנטל ודואג שילדים חרדים יקבלו השכלה שתאפשר להם לפרנס את עצמם בעתיד “שונא” את החרדים?