אייכלר תקף: כמה שוטרים נעצרו על אלימות נגד אזרחים? • צפו בוידאו

ועדת השקיפות בכנסת דנה באלימות שוטרים - וח"כ ישראל אייכלר תקף את התנהלות המשטרה: "אלימות שלטונית חמורה מאלימות אזרחית. אזרח אלים נבלם על ידי השוטר, אבל מי יגן על האזרח מפני שוטר אלים?!"
נחמן גור
כ"ב אייר התשע"ו / 30.05.2016 19:21

במהלך דיון בכנסת על אלימות המשטרה נשמעו סיפורים קשים מאזרחים רבים, נציגי אוכלוסיות רבות בארץ, שנפגעו מאלימות משטרתית במהלך הפגנות, חיפושים על עצורים ואפילו במסגרת הגשת דוחו”ת תנועה.

ח״כ ישראל אייכלר דיבר על האלימות המשטרתית נגד המגזר החרדי שלטענתו מתקיימת באופן שגרתי ולא רק בהפגנות.

בדבריו הזכיר את האירוע שאירע בבית שמש באחרונה, בו הוכה אברך חרדי באכזריות על ידי שוטר תנועה.

“לא מדובר היה בהפגנה אלימה. האברך דיבר בטלפון בנהיגה ונקנס באלף שקלים. הנהג התחנן לפני השוטר שאין לו כסף. היה נראה שהשוטר נהנה להתעלל בו. האזרח אמר לו משפט אחד: ‘אלוקים ישלם לך’. אני לא יודע אם זה אסור על פי החוק. אבל השוטר תפס אותו וירה באקדח ‘טייזר’, הפיל אותו במכות וסחב אותו כשק חבטות. אף אחד לא פצה פה. התקשורת שתקה. לא בגלל שמדובר בעבריין מול שוטר, אלא בגלל שזה חרדי וזה אנטי חרדי, שהוסת בתקשורת נגד החרדים”.

לדבריו, לא ייתכן שלא תהא לאדם כל זכות להביע דעה.

“גם בהפגנות צריך לזכור שהזכות להפגין היא זכות דמוקרטית בסיסית, שאין במדינות טוטליטריות. חובתה של המשטרה לאפשר הפגנות לא אלימות וזכותה למנוע אלימות. אני יודע שזה דבר קשה לסבול את כל הצעקות. אבל זאת ‘זכות הצעקה’ שהדמוקרטיה מתהדרת בה. יש הבדל בין אלימות אזרחית, שהמשטרה יש לה כוח למנוע את זה. לבין אלימות משטרתית ושלטונית נגד האזרח, שזה חמור שבעתיים, כי לאזרח כלים להתמודד מולה.

“אני שואל את נציגי המחלקה לחקירת שוטרים. כמה אזרחים נעצרו והואשמו באלימות יתר והפעלת כוח בלתי סביר? אני מדבר על הפגנות. במאבק בעולם הפשע, השוטר חייב להפעיל כוח כדי למנוע פשע. אבל בהפגנות עומדים שני צדדים צודקים באותה מידה. השוטרים הם נציגי השלטון הכופה את מדיניות הממשלה ומולם המפגינים הם מתנגדי השלטון ומוחים נגד מעשי העוול השלטוני.

“כמה אזרחים נעצרו בהפגנות והואשמו באלימות שלא בצדק. לעומתם כמה שוטרים נעצרו על אלימות בהפגנות נגד אזרחים, ונעצרו? המספר האפסי ייתן לנו את כל התמונה כולה. לשוטר מותר בשם החוק, להתנהג באלימות ולשקר במשפט ולפגוע בזכויות אזרחיות בסיסיות של האזרח. לעומתו לאזרח אין שום כלים לדרוש ממנו לאפשר לו להפגין כחוק בלא שישתמש באלימות.

את דבריו חתם במילים: “זאת אלימות שלטונית החמורה מאלימות אזרחית. אזרח אלים נבלם על ידי השוטר. זה תפקידו. אבל מי יגן על האזרח מפני שוטר אלים נגד אזרח חף מפשע?!״

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משטררררע בזויה ונבזית
    31/05/2016 08:37
    ברי
  1. http://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.2442700
    כל עוד בראשות מח”ש (מחלקת חסכי שכל ) עומד איש חדל אישים וחסר כישורים כאורי כרמל, המחלקה מהווה רק חממת פטרי לכל הפסולת האנושית שנזרקו ממקומות קודמים ,הם ימשיכו בהרגלם המגונה לסגור כ-93% מהתלונות כנגד השוטרעים , לא יהיה כל מורא על המשטררררע שהפכה לגוף מרושע זדוני ואפל הקולט לשורותיו רק את הלוזרים והסדיסטים וכל שאר חלאות סוטי המין , שתמשיך להתנהל בעבריינות ואלימות , שלא לאמר חוסר תבונה , אתם יכולים לשאול בתחנה הרקובה והמושחתת שם המפקדים בזויים ונבזיים והעבריינים מנהלים אותה והם המפקדים בפועל !
    השוטרעים נוטלים שלמונים מעבריינים ומשתפים אתם פעולה כנגד אזרחים הגונים . . . צחנת השכונות הנבזית והבזויה דרום ת-א .
    ציפי לבני נכשלת כשרת המשפטים , ואחראית על מח”ש , גם בגללך הפכה המשטררררע לביב שופכין של דיר חזירים , פעלתי בכדי שלא תצליחי בבחירות האחרונות ,ואעשה הכול שכך ימשיך להיות , כל שאסכים שתלהגי את עצמך בפייסבוק ומקומות לא רלוונטיים דומים , לא ארשה לך להתמנות בכל תפקיד ציבורי !
    מי ייתן וגם אהובייך ציפי לבני ,יפלו קורבן להתעללות והתעמרות של שוטרעים מושחתים אשמאים, ועתה שאת לא שרה יצוצו בך רגשות אשמה כבדים בשל כך . יכולנו לזכור אותך אחרת אבל סופך כקצף אדוות הגלים בים ! ! !
    לתשומת לב שרת המשפטים הנוכחית !
    http://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.2442700

  2. שוב דמגוגיה
    02/06/2016 12:11
    קובי
  3. אייכלר: “השוטר נוהג באלימות כי מולו חרדי והוא לא….” נו באמת אייכלר אתה רציני??????