משגיח כשרות ברכבת ישראל פוטר, אבל אף אחד לא הודיע לעובדים

חדר האוכל שבמרכז ההדרכה של רכבת ישראל בלוד משרת מדי יום מאות עובדים - רבים מהם דתיים ושומרי מסורת • אלא שבחודשיים האחרונים המקום פעל ללא כשרות, כי המשגיח פוטר • הנהלת הרכבת: "המזון המוגש הוא כשר למהדרין ומבושל כולו בחברה שלה תעודת כשרות"
יוני גרין
י"ז אייר התשע"ו / 25.05.2016 19:27

עובדים ברכבת ישראל, הפוקדים את מרכז ההדרכה הארצי של הרכבת בלוד, רבים מהם דתיים ושומרי מסורת, גילו לאחרונה כי חדר האוכל הפועל במקום אינו כשר – אולם ההנהלה לא הודיעה שההשגחה הוסרה.

לפי דיווח בערוץ 2, משגיח הכשרות במקום פוטר בחודש שעבר – ומשגיח אחר לא מונה במקומו.

לאחר פיטוריו הודיעה הרבנות כי לחדר האוכל אין כשרות, אולם ההנהלה, כך מתברר, לא טרחה להודיע על כך לעובדים – ואלה המשיכו להסתמך על תעודת הכשרות הקיימת מתקופות קודמות.

“לא מדובר במקום קטן, יש למעלה מ-200 עובדים מדי יום במרכז”, סיפר אחד העובדים בשיחה עם חדשות 2. “חלק לא קטן מהם דתיים ושומרי מסורת שאף אחד לא טרח לעדכן אותם בכלל שחדר האוכל של החברה הממשלתית לא כשר. הרבה כעסו שגילו זאת באיחור של יותר מחודשיים. לא הסבירו לנו מה בדיוק קרה, אבל המצב עדיין לא נפתר”.

הנהלת הרכבת אף קיבלה קנס מנהלי מהרבנות הראשית בסך 2,000 שקלים – זאת בשל עבירה על חוק איסור הונאה בכשרות.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: “במרכז ההדרכה של רכבת ישראל קיים חדר אוכל, אולם אין זה חדר אוכל מבשל. המזון המוגש הוא כשר למהדרין ומבושל כולו בחברה שלה תעודת כשרות. לצד זה, בחדר האוכל מסופקות גם מנות גלאט כשר שמובאות גם הן מיצרן שיש לו תעודת כשרות כזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות