מנדלבליט חשף: “המשטרה חוקרת כעת פרשות רגישות”

היועץ המשפטי ד"ר אביחי מנדלבליט חשף באירוע של לשכת עורכי הדין בתל אביב: "כשנכנסתי לתפקיד, אישרתי למשטרה לחקור פרשות רגישות - על חלקן שמעתם ועל חלקן לא" • הדגיש: החלטה האם לפתוח בחקירה מתקבלת ללא משוא פנים ועל בסיס חומרים המוצגים בפניו על ידי המשטרה • "ככל שחומר הראיות יצדיק, לא אהסס להעמיד לדין"
יוני גרין
ט"ז אייר התשע"ו / 24.05.2016 20:03

בנאום שנשא הערב (שלישי) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בכנס השקת ועדת הפרקליטים בלשכת עורכי הדין, הוא חשף כי המשטרה חוקרת מספר פרשות רגישות שהציבור לא מודע להן.

בדבריו ציין מנדלבליט: “כשנכנסתי לתפקיד, אישרתי למשטרה לחקור פרשות רגישות – על חלקן שמעתם ועל חלקן לא”.

היועץ הדגיש כי ההחלטה האם לפתוח בחקירה מתקבלת ללא משוא פנים ועל בסיס חומרים המוצגים בפניו על ידי המשטרה.  “החלטה לאשר פתיחה בחקירה מתקבלת מתוך שיקול דעת מעמיק, ובהיוועצות עם הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות המדינה ובמשטרה. האצבע לא קלה ההדק”, הבהיר. “ככל שחומר הראיות יצדיק זאת, לא אהסס להעמיד לדין”.

היועץ המשפטי התייחס גם לפרשת ‘ביביטורס ולדו”ח המבקר בנושא זה – וציין כי הוא בוחן את החומרים שהעביר המבקר לקודמו בתפקיד.

“מאז כניסתי לתפקיד ביקשתי זמן כדי לבחון את החומרים הקשורים לנושא זה. את הדברים יש לבחון ללא עיכוב תוך שיקול דעת ומקצועיות. השיקול הוא ענייני, כך אפעל. מטבע הדברים, לא אוכל לפרט בדבר טיב החומר שהתקבל מהמבקר ומשמעותו המשפטית, והדברים יאמרו בקול ברור לאחר שנסיים לבחון את הדברים באופן מקצועי וענייני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות