תופעה בזויה: נער יידה אבנים על לוחמי האש במודיעין עלית – ונעצר

במודיעין עלית לא מצליחים למגר את התופעה: ילדים ונערים מציתים קוצים ומשליכים אבנים על לוחמי אש באמצע כיבוי השריפות • גם היום הותקפו כבאים: נער נלכד ונלקח למשטרה • השוטר הקהילתי: "בשבוע האחרון נתפסו מספר נערים. אוכפים בקנסות ותביעות כספיות על הנזקים שבוצעו"
חיים טוויל
ט"ו אייר התשע"ו / 23.05.2016 20:46

שוב זה קורה: לוחמי אש שהוזעקו היום (שני) לכבות שריפת קוצים ברחוב שאגת אריה בעיר החרדית מודיעין עילית, הותקפו במהלך פעולות הכיבוי בזריקות אבנים מצד נערים מקומיים – והלוחמים נאלצו להפסיק את פעולות הכיבוי.

לוחם אש שהיה בסמוך לרכב הכיבוי הספיק ללכוד נער שהשליך אבנים, ואחז בו עד להגעת ניידת משטרה.

צוות רכב הכיבוי, מכבאות והצלה מחוז יו”ש, ליוו אותם אל תחנת המשטרה לצורך הגשת תלונה.

אירוע זה מצטרף לסדרת אירועי זריקת אבנים והצתת קוצים בשבועיים האחרונים, שבוצעו על ידי ילדים ונערים תושבי העיר.

“אנו רואים בחומרה את המגמה שנוצרה”, אומרים בכיבוי האש. “לא יתכן שלוחמי אש שמגיעים לבצע את עבודתם יותקפו ויהפכו למטרות נעות. אנו נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם המשטרה ונציגי העיר למגר את התופעה הבזויה”.

רק אתמול פרסם יאיר דרורי, השוטר הקהילתי של מודיעין עלית, הודעה מיוחדת, בה התריע על התופעה.

“בשבועות האחרונים מטפלים לוחמי האש ושוטרי משטרת ישראל באירועים רבים של הצתות מכוונות במקומות שונים בעיר”, כתב. “במקומות מסוימים אף הרחיקו לכת ויידו אבנים על לוחמי האש שהגיעו למקום בכדי לכבות את השריפות ולבצע את עבודתם.

“שוטרי משטרת ישראל ולוחמי האש נאלצים לטפל באירועי שרפות והצתות מכוונות, דבר אשר מפר את סדר עבודתם השוטף. הדבר עלול לעלות בחיי אדם אשר זקוק להם במקום אחר, כדוגמת חילוץ אדם מרכב בוער, דירה שעולה באש וכו'”.

השוטר הקהילתי הוסיף ודיווח: “בשבוע האחרון נתפסו מספר נערים בעיר אשר מציתים וגורמים לסכנת חיים ממשית. הנערים נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה, ביחד עם הוריהם ומנהלי מוסדות החינוך בהם הם לומדים”.

השוטר הבהיר: “אנשי כוחות הבטחון אוכפים את המקרים בקנסות ותביעות כספיות על הנזקים שבוצעו”. לדבריו, “בהוראת רבני העיר ועל פי חוק קיימת חובת דיווח באירועים מסוג זה בכדי למנוע אסון”.

ביום חמישי האחרון הגיע ילד חרדי יחד עם אביו אל תחנת הכיבוי ביישוב מתתיהו, הממוקם בסמוך למודיעין עלית, והשניים התנצלו על פגיעה בלוחמי האש.

הילד היה בין ילדי העיר מודיעין עלית שהשליכו ביום שלישי בשבוע שעבר אבנים וסלעים על לוחמי אש ומתנדבים, שהוזעקו לכבות שריפה שפרצה סמוך לוואדי הממוקם בין היישוב אורנית לעיר החרדית.

במכתב שהגיש לכבאים, כתב הילד:

“לכבוד הכבאים שלום,

אני מתנצל ומבקש סליחה על זה שזרקתי אבנים, האמת שלא התכוונתי לזרוק עליכם ובאמת זרקתי רחוק ממכם, ולא שמתי לב שזה מפריע לכם לעבוד.

“וחשבתי על זה ואני מצטער מאוד ומבקש סליחתכם. כל טוב בהצלחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות