חוטובלי: “אין סיבה שנזרוק לבוז’י הרצוג חבל הצלה”

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מתנגדת למשא ומתן עם 'המחנה הציוני' לקראת כניסתה לממשלת אחדות • "או אנחנו או הם לא היתה רק סיסמת בחירות, זו אמירה שמשקפת פערים בתפיסות עולם" • השר אלקין: ''המהלך הזה יפגע קשה באמון הציבור בפוליטיקה הישראלית"
נחמן גור
ה' אייר התשע"ו / 13.05.2016 14:32

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מתנגדת לכניסת המחנה הציוני לממשלה נתניהו.

חוטובלי אמרה הבוקר: “או אנחנו או הם לא היתה רק סיסמת בחירות, זו אמירה שמשקפת פערים בתפיסות עולם, הציבור בחר בנו ואנו צריכים לקחת את המנדט הזה ולהוביל את ממשלת המחנה הלאומי לפי האג’נדה שבשמה נבחרנו”.

סגנית שר החוץ הוסיפה: “המחנה הציוני היא מפלגה בהתרסקות, אין לממשלה צורך בהם, ואין סיבה שנזרוק לבוז’י חבל הצלה”.

חוטובלי צפויה להינזק במידה והמחנה הציוני תצטרף לממשלה. שכן, במקרה של הצטרפות הרצוג יבקש את תיק החוץ.

מוקדם יותר הבהיר שר העלייה והקליטה זאב אלקין כי הוא מתנגד נחרצות לכניסת המחנה הציוני לממשלה. הוא הזהיר כי ממשלת אחדות מסוכנת ותמשוך את הממשלה “שמאלה”.

”דעתי האישית בסוגיה זאת מאוד חדה וברורה: בנסיבות האלה אני מתנגד באופן חד וברור לצירוף מפלגת העבודה לממשלה”, הבהיר אלקין.

לדבריו, ”המהלך הזה יפגע קשה באמון הציבור בפוליטיקה הישראלית. שתי המפלגות, גם אנחנו וגם העבודה, הלכנו לבחירות האלה תוך חידוד הבדלי העמדות התהומיים בינינו, והתחייבות אין ספור פעמיים שלא תקום ממשלת אחדות”.

אלקין הסביר כי כניסת מפלגת העבודה לקואליציה תחסל אותה לחלוטין וגם את מנהיגותו של הרצוג.

”לח״כים במפלגת העבודה, במידה והיא תצטרף לממשלה, יהיה כדאי להיאבק לא על תפקידי שרים זוטרים או סגני שרים לענייני כלום בממשלתנו, אלא לבדוק אפשרות להשתלב בזנב הרשימה אצל יאיר לפיד או במרצ, כמובן בהנחה שירצו לראות את הכנסת הבאה לא רק בערוץ הכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות