נפתח משפטו של החייל היורה • הסנגור: “דרגים בכירים מתערבים”

בבית הדין הצבאי ביפו נפתח משפטו של החייל אלאור אזריה • ההגנה ביקשה לדחות את המשך ההליך לתקופה של כחודש, בטענה שלא קיבלה את כל המסמכים • התביעה התנגדה • ההגנה: "התביעה הצבאית קיבלה הנחיה מגבוה לנהל את המשפט בלוח זמנים מסוים" • בית הדין קבע: ארכה של שבועיים
חיים טוויל
א' אייר התשע"ו / 09.05.2016 10:59

בבית הדין הצבאי ביפו נפתח הבוקר (שני) משפטו של אלאור אזריה, החייל הנאשם שירה במחבל הנוטרל בחברון.

המשפט נפתח בבקשת הסנגורים של החייל לדחות בחודש את מסירת תגובתם לכתב האישום, בטענה שלא קיבלה את כל המסמכים.

התובע, סא”ל מיל’ נדב וייסמן, שגוייס למילואים לצורך סיוע בהגשת התביעה, ביקש מבית הדין לדחות את הבקשה ודרש כי התגובה לכתב האישום תינתן באופן מיידי.  לדבריו, כל מה שהיה צריך לעשות נעשה, ואין לדחות.

סנגורו של החייל, עו”ד אילן כ”ץ, טען בתגובה, כי הדרגים הבכירים מתערבים במשפט על מנת להביא לסיומו המהיר והורדת הנושא מסדר היום. “התביעה הצבאית קיבלה הנחיה מגבוה לנהל את המשפט בלוח זמנים מסוים. יש פה טביעות אצבע גסות של גורמים בכירים תוך מתן הנחיות לתביעה. זו תביעה לא עצמאית”.

הסנגור גם דחה את הטענה לפיה ההגנה מבקשת למרוח זמן, ואמר: “האינטרס שלנו הוא לא למשוך זמן, אלא לסיים את המשפט הזה כמה שיותר מהר כדי שהחייל לא יישאר במעצר”.

השופטת הציעה לצדדים לפנות להליך של גישור פלילי. סנגורו של החייל, עו”ד כץ, השיב לבית הדין כי הם “פתוחים לכל הצעה של בית הדין”. מנגד, התובע וייסמן, השיב: “אנחנו צריכים לשקול את ההצעה”.

בהמשך הוקרא כתב האישום לחייל: עבירה של הריגה ועבירה של התנהגות שאינה הולמת.

הסנגורים ביקשו לשחרר את החייל לחופשה ביום העצמאות, אולם התביעה התנגדה בטענה שאין מקום לחופשה נוספת, לאחר שהחייל יצא לחופשה בחג הפסח. “סברנו כי לא קיימים טעמים המצדיקים מתן חופשה נוספת בעיתוי הנוכחי”.

בית הדין הצבאי העניק ארכה של שבועיים לסנגוריו של אזריה, לצורך מתן תגובה לכתב האישום. התביעה תשיב עוד השבוע להצעת בית הדין לצדדים לפנות להליך של גישור פלילי.

בנוסף דחה בית הדין את בקשתו של החייל לחופשה ביום העצמאות, והוא ישאר במעצר בית פתוח בבסיסו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שחכו את תורת משה והלכו לאלילים אלילי לבם שרוצה למלוך
    11/05/2016 12:49
    יהודי
  1. רק לראות כמה המשפט כאן מטומטם חודשים עושים משפט מוצאים כספים מסבכים את נפשו של יהודי כאילו עשה דבר אסור שנוגד את צלם היהודי וכ’ רק כי לא יודעים תורת ה’ אבל זה לא נסגר בא איזה צפוני נדב שמו שבמקום להגן על חיילים יוצא נגדם להכניס אותם לכלא כאילו הוא מבין מה זה כלא לחייל צעיר ממש לא מבין מחוסר לב החייל לא רצח שום אדם אלא הגן על אזרחי ישראל כהוגן הבא להורגך השקם להורגו ובטח שנכון עשה כל העם מסכים אף שאין לנו לשנוא ערבים סתם כך אבל כיום אין את הסתם כך כולם כרגע בגדר פונטיצאל לפיגוע והתובע יקבל מכה מערבי עוד בקרוב הצפוני שלנו יראה שאין אמון בערבי ולא שייך להגן על מחבלים אגב לגבי הרשות הפלסתינית וכ’ כשאצלם יש רוצחים בטח שלא ממהרים הם להכניס אותם לכלא אדרבה בונים להם בתים ונותנים להם אות הוקרה ואצלנו צה”ל טיפש שכזה ממש אני מתחיל לשנוא אותו בעצמי הייתי לוחם גועל נפש ממש השמאל טמון שם ועושה הכל בכדי להיות נדמה כאדם טוב השומר על הכלל וכ’ ממש לא כך למדו אותנו שכל המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר על רחמנים ואם לרגע אחד נחשוב שמחבל הוא מסכן כרגע אין לו סכין כרגע הוא פצוע מסכן חייב לטפל בו יש חוק מדיני זה שטות ושגעון גדול שהתורה אוסרת את המחבל כתוב”רצוץ מוחו ” כי אחרת הוא יוליד נחשים אז מה כל יפה הנפש האלו עושים בצה”ל נמאס לנו שחיילים שלנו סובלים בעוד מחבלים שם בעזה רוקדים שהרשות בונה להם בתים צה”ל מבזבז המון זמם המון כסף רק בשביל להכניס לכלא יהודי בעוד הרשות הפלסטינית מבזבזת הרבה זמן והרבה כסף בכדי לבנות למחבלים בתים ראו איזה טיפשות איך היום מרחמים על אכזרים ללא לשים לב שנפלו בפח!!!!!