נתניהו: “ההשוואה של סגן הרמטכ”ל מקוממת” • מירי רגב: “שיתפטר”

ראש הממשלה תקף הבוקר את סגן הרמטכ"ל על נאומו המביך בטקס יום השואה: "ההשוואה שעלתה מדברי סגן הרמטכ"ל היא מקוממת. הדברים מופרכים מיסודם" • השרה מירי רגב: "גולן עבר כל גבול ועליו להתפטר מתפקידו" • שטייניץ: "בגלל מעידה לא מחסלים קריירה ומדיחים קצין מוכשר, אבל צריך נזיפה"
נחמן גור
ל' ניסן התשע"ו / 08.05.2016 12:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, לדבריו של סגן הרמטכ”ל יאיר גולן בטקס יום הזיכרון לשואה, אשר עוררו סערה ציבורית.

גולן השווה בנאום שנשא בטקס בין גרמניה הנאצית למדינת ישראל. “אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו־90 שנה, ומציאת עדות להם כאן, בקרבנו, היום, ב־2016”, אמר בנאומו המביך.

 נתניהו פתח את דבריו בנושא: “זו ישיבת הממשלה שמתקיימת בין יום השואה ליום העצמאות. מדינת ישראל היא פלא היסטורי, וכולנו מתגאים בהישגיה ומתגאים גם בצבא ההגנה לישראל.

“הרבה דברים נאמרו בימים האחרונים על מדינת ישראל. אין מדינה שאין בה גילויים של חוסר סובלנות ואלימות, אבל הדמוקרטיה הישראלית איתנה. היא מוקיעה את הגילויים הללו והיא מטפלת בהם באמצעות החוק ובאמצעים אחרים”.

נתניהו הדגיש: “ההשוואה שעלתה מדבריו של סגן הרמטכ”ל לתהליכים שאפיינו את גרמניה הנאצית לפני 80 שנה, היא מקוממת. הדברים מופרכים מיסודם. הם לא היו צריכים להיאמר בשום עת, בוודאי לא בעת שנאמרו. הם גורמים עוול לחברה בישראל, והם גורמים לזילות השואה. סגן הרמטכ”ל הוא קצין רב זכויות, אבל דבריו בעניין זה היו שגויים לחלוטין ואינם מקובלים עליי”.

טרם ישיבת הממשלה התקיים דיון סוער בישיבת שרי הליכוד, בעקבות נאומו של סגן הרמטכ”ל.

השרה מירי רגב קראה לגולן להתפטר לאלתר: “לא יתכן שסגן הרמטכ”ל, קצין לובש מדים, יהיה חלק מהדה לגיטמציה נגד ישראל ובנאום ממלכתי ישא דברים שפוגעים בישראל, בתדמיתה ובחוסנה. סגן הרמטכ”ל צריך לעסוק בכשירות הצבא והכנתו למלחמה ולא באמירות שקריות ובהשוואת אזרחי המדינה לנאצים. הוא עבר כל גבול ועליו להתפטר מתפקידו”.

השר יובל שטייניץ פנה לראש הממשלה: “צריכה להיות פה נזיפה בסגן הרמטכ”ל. זה כבר היה צריך לקרות, כדי לסיים עם הפרשה. כולנו טועים, ובגלל מעידה לא מחסלים קריירה ומדיחים קצין מוכשר, אבל נזיפה צריכה להינתן”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש דמיון בין גרמניה של שנות ה-30 לבין ישראל כיום:
    08/05/2016 16:10
    לעולם לא עוד
  1. בכירים ובעלי דרגה משמיצים יהודים, ומשלהבים את דמיונם של שומעיהם בהגזמות מפחידות (יאיר גולן: “יש משהו שמפחיד אותי”) וכך מלבים שנאה נגד העם היהודי.

  2. מהזה?!
    08/05/2016 16:33
    מחשיך חולן
  3. לא תקעים נאד על מיקרופון גם אם זה מהפה. לא יפה
    מזעזע.
    אם זה היה דתי שמתבטא על השמאל הקיצוני חולה הנפש והרוע היו מפעיפים אותו אתמול מהצבא.
    זה הצבא הכי מפגר שיכול להיות. הכי סובלני בצורה חולנית ממש והוא משוה אותו לאייכמן והיידריך
    איך איך
    להעיף קיבינמט מסגנות הרמטכל
    שישימ ו אותו משהו אחר

  4. יעלון אייזנקוט וגולן צריכים ללכת לכלא בלי זכויות
    08/05/2016 20:14
    YAEL BRONS
  5. על שמשחקים רולטה רוסית בחיי יהודים ומספקים לאויב אפשרויות לתקוף פיסית ומילולית מהרסייך ומחריבייך מוכרחים לשבת בכלא