חדו”ש לשקד: “עזרה לרב ברלנד? פרוש שוכח שהוא סגן שר החינוך…”

סגן שר החינוך פנה לשרת המשפטים וביקש לסייע למנהיג 'שובו בנים' ש"יושב בכלא בתנאים קשים בגילו המופלג" • עמותת חדו"ש: "האם זה המסר החינוכי לקורבנות? מסר שרבנים שחשודים בעבירות נהנים מחסינות?!" • "מאז נמלט הוא הפליא במסעותיו ומנוסותיו, קשה להאמין לטענות על מצבו הבריאותי הקשה"
נחמן גור
כ"ח ניסן התשע"ו / 06.05.2016 16:34

עמותת חדו”ש קוראת לשרה איילת שקד “לדחות על הסף” את פנייתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש “לפעול לחילוץ החשוד הנמלט אליעזר ברלנד מהכלא ביוהנסבורג”.

בעמותה קוראים לשרת המשפטים להבהיר לפרוש שהטיפול היחיד של משרדה בעניינו של ברלנד יהיה לדאוג להסגרתו המהירה.

סגן שר החינוך ח”כ מאיר פרוש קיים בימים האחרונים מגעים מול גורמים משפטיים בניסיון “למנוע פגיעה” במנהיג קהילת ‘שובו בנים’, זאת לקראת האפשרות ששלטונות דרום אפריקה יאשרו את בקשת ההסגרה שהגיש משרד המשפטים בישראל.

במסגרת המגעים שוחח פרוש גם עם שרת המשפטים ואמר לה, כי “המצב הקיים שהרב יושב בכלא ביוהנסבורג בתנאים קשים בגילו המופלג הוא בלתי אפשרי ועל מדינת ישראל לעשות הכול על מנת להסדיר עניין זה”.

הרב ברלנד נמלט מישראל לפני יותר משלום שנים, לאחר שנחשד כי ביצע מעשים חמורים.

בהודעה שפרסמה חדו”ש נאמר: “פרוש היה מיטיב לעשות אם היה מייעץ לרב ברלנד לחזור הביתה ולהתמודד על חפותו במסגרת מערכת הצדק הישראלית במקום לנסות להימלט ממנה.

“כאשר מאיר פרוש מבקש משרת המשפטים סיוע לנמלט..  הוא כנראה שוכח שהוא סגן שר החינוך. מעניין איזה היבט חינוכי מצא פרוש בפנייתו: האם זה המסר החינוכי לקורבנות שלא כדאי להתלונן, המסר שרבנים שחשודים בעבירות נהנים מחסינות – או המסר שלחשודים בעלי כוח פוליטי כדאי להימלט משלטון החוק?”

לדברי העמותה, “כל הנחה למבוקש לחקירה ברלנד תחזיר אותנו שנות דור אחורה. יפה שפרוש אינו שוכח שחסידות שובו בנים של הרב ברלנד היתה שנים רבות שותפה פוליטית שלו וסייעה לו במערכות בחירות, אבל הכרת הטובה האישית אינה רלבנטית כלל”.

בעמותה גם מלגלגים על הדיווחים אודות מצבו הקשה של מנהיג ‘שובו בנים’: “מאז נמלט ברלנד מישראל הוא הפליא במסעותיו ומנוסותיו במרוקו, זימבאבווה, דרום אפריקה, הולנד ושוב דרום אפריקה. ספק אם קם נוסע כה גדול לעם ישראל מאז בנימין מטודלה.

“על רקע כזה לא קל להאמין לטענות על מצבו הבריאותי הקשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות