גפני, תראה • הציר החדש נחשף: ליצמן ופרוש סיירו יחד בביתר עלית

מול הציר משה גפני-אריה דרעי, מציגים השר יעקב ליצמן ומאיר פרוש יחסים חמים, לאחר שנים של יריבות ועימותים חריפים • ליצמן השתפך: "שמחתי לסייר בביתר עילית עם ידידי סגן השר הרב פרוש" • גם סגן שר החינוך שפע מחמאות: "אנחנו כאן היום כדי להצדיע לפעילות המצילה חיים של שר הבריאות ליצמן, שעושה רבות למען עם ישראל ולביתר בפרט"
שרי רוט
כ"ה ניסן התשע"ו / 03.05.2016 13:02

הציר החדש יוצא אל המצלמות: שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש, ערכו היום (שלישי) סיור משותף בעיר ביתר עילית, כאורחיו של ראש העיר מאיר רובינשטיין.

הביקור המיוחצ”ן התקיים על רקע העימות של מאיר פרוש עם סיעת ‘דגל התורה’, ובראשה היו”ר ח”כ משה גפני, במאבק על דרישתו ליישם את ההסכמים שנחתמו בין הצדדים על השליטה ברשת ‘החינוך העצמאי’, בתמורה ליישום של ‘החוק הנורבגי’ – פרישתו של יו”ר סיעת שלומי אמונים מהכנסת לטובת איש דגל התורה, ח”כ יעקב אשר.

מאז העימות שנפתח בין הצדדים לפני כחצי שנה, חלה התקרבות בין סגן שר החינוך ושר הבריאות, זאת לאחר שנים של עימותים חריפים בין שני הצדדים, על רקע המירוץ של מאיר פרוש לראשות עיריית ירושלים (חסידי גור הצביעו נגד), הדחתו של ליצמן מתפקיד יו”ר ועדת הכספים (פרוש העניק התמיכה לגפני), סילוק חסידות גור מהשליטה בחינוך העצמאי (דיל בין פרוש לדגל התורה), והקמת עיתון ‘המבשר’ נגד ‘המודיע’.

הציר החדש בין השנים נוצר, כאשר במקביל  פועל ציר משותף של יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני עם יו”ר ש”ס השר אריה דרעי.

במהלך הסיור המשותף לא חדלו פרוש וליצמן מלהחמיא האחד לשני. “אנחנו כאן היום כדי להצדיע לפעילות המצילה חיים של שר הבריאות ליצמן, שעושה רבות למען עם ישראל בכלל ולעיר ביתר בפרט”, אמר סגן השר פרוש.

ליצמן, מצידו, אמר במהלך ישיבת עבודה שהתקיימה בלשכת ראש עיריית ביתר עילית: “שמחתי לסייר בביתר עילית עם ראש העיר וידידי סגן השר הרב פרוש, ולראות עיר על תילה בהתפתחות מרשימה ומואצת בכל התחומים. נפעל לשיפור וייעול צרכי הבריאות של תושבי העיר”. 

ליצמן גם הבטיח כי לנוכח בקשת ראש העיר, יעלה “מחר באזני שר הביטחון יעלון, את בקשת העירייה למימון משרד הביטחון לרכישת אמצעי אבטחה חדשים ומתקדמים לעיר”.

ליצמן, פרוש

ראש העיר רובינשטיין אמר במהלך הביקור: “ביתר נמצאת בעיצומה של תנופת עשייה והתפתחות חסרי תקדים, אנו גדלים בכל המימדים, גם באוכלוסיה וגם בבניית תשתיות עירוניות ושירות לתושבים. כל זה למרות שהרשויות החרדיות סובלות מחוסר מענה ממשלתי מספק. לערבים הכינו תכנית חומש, ואני מבקש – תכינו תכנית חומש גם לחרדים”.

בסיום הביקור, אמר רובינשטיין, איש סיעת שלומי אמונים: “אנו מזמינים את ליצמן לסיור משותף נוסף בשבת מז׳בוז באוקראינה…” 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האמת מאחורי האירוע
    03/05/2016 19:07
    יוני
  1. במשך 3 חודשים מאז שזיידה והולצמן פתחו בכוחות עצמם ובלי שום סיוע ציבורי וממשלתי, מוקד חירום רפואי – רובינשטיין לא יודע מנוח.
    חמתו עלתה כאשר הוא שמע בתקשורת כי ניידת טיפול נמרץ הוענקה לעיר ביוזמתו של שר הבריאות הרב יעקב ליצמן. הוא לא היה מעורב כלל בכל הדבר הזה.
    מרפאת שבת – נפתח ע”י מאוחדת.
    ומוקד חירום רפואי שרובינשטיין הבטיח בבחירות של תשס”ח נשאר על הנייר כמו עוד עשרות חלומות שהוא הבטיח.
    אבל היה רגע כזה שהציבור כבר קלט שהוא חדל עשייה מרשים בכמותו – או אז הוא יצא משלוותו לארגן העתקת נקודה של מד”א ממקום אחד למקום אחר – ועם ליצמן ופורוש ביחד – זה בוודאי מצטלם טוב. אבל מתנדבי הצלה ביתר יודעים שהכל חרטא ברטא.