עושים טשiלנט • והשבוע: תיעוד ליל שישי באלי’ס

מידי ליל שישי נהגו בחורי הישיבות לכתת רגליהם, למצוא מאכל להשביע נפשם, והמדקדקים מקפידים לחפש אחר מאכלי השבת כמין חמין • בועז בן ארי מתעד • והשבוע: אלי'ס
בן-ארי בועז
א' סיון התשע"ד / 30.05.2014 10:36

מידי ליל שישי נהגו בחורי הישיבות להלך ולכתת רגליהם למרחקים, למצוא מאכל להשביע את נפשם הרעבה, והמדקדקים מקפידים ומחפשים את מאכלי השבת כמין חמין, ושאר מאכלים, ומקיימים מצוות טועמיה. ויש המהדרין ומחפשים אחר חלה טרייה וחמה הישר מהתנור, כדי לאכלה בליל שישי עם כבד קצוץ. ואלו ואלו נהגו לאחר מכן לשתות בירה ולנהל דיונים ברומו של עולם.

IMG_5278

הגעתי לאלי’ס, מסעדה קטנטנה בשכונת בית ישראל גבול מאה שערים. הפרלמנט החרדי חילוני, ישוב סביב שולחן, בו נותרה רק הבירה על שולחן. בין המשתתפים, איציק הלפרין, אביגדור רבינוביץ, ויוסי קלאר.

IMG_5280

בשולחן סמוך אני רואה אותם כבר מתקפלים, לא לפני שאני מזהה אחדים מיושבי השולחן, שצולמו בעבר ל’עושים שוק’. עוד תמונה אחת לא תזיק לפרסום שלהם, אני אומר לעצמי – ומצלם.

IMG_5282

במטבח ניצב בער’ל עם שפכטל ענקית, מגרד את תחתית הסיר, כדי שניתן יהיה לרחוץ אותו. המאמץ עולה לו בכוחות רבים, ולי זה עולה בתמונה אחת.

IMG_5288

IMG_5292

בחוץ הפועלים שומעים שמצלמים,מגיעים במהירות, מרימים סירים מהרצפה ומתחילים לקרצף בכל כוחם. מתוך הסיר שלו צועק לי בער’ל: “תישאר כאן כל הלילה, ככה אני בטוח שהם ינקו הכל”.

IMG_5295

הסירים גורדו מהתחתית ואני מוזמן שוב למטבח – לתמונה קבוצתית. “כאן יש רק עבודה יהודית”, אומר אחד הבחורים, והשני מראה את שריריו. תנסו אתם להרים 20 סירים כאלה מלאים, בלילה אחד.

IMG_5296

הקסדה בידיו, והוא מנסה לפלס לעצמו דרך יציאה. בצד שקועים באכילה מהנה של טשולענט טרי, חם ומהביל. ואיש לא עמד בפניהם להפסיק מהאכילה.

IMG_5303

התור מתארך, השעה מתאחרת, אך בסבלנות אין קץ, כמו שהצ’ולנט נגמר, התור מתקצר.

IMG_5304

התמונה הבאה צדה את עיני, בעיקר בגלל הכיתוב החמוד שישר חשבתי עליו” “כל אחד והסמארטפון שלו”. תגידו אתם שמשפט כזה לא שווה תמונה:)

IMG_5308

מחוץ לחנות, פתחו תחנה ניידת להחלפת סיגריות, ודיווחי סוף שבוע. חיים מנהל את המשרד ביד רמה ואין אחד שלא עוצר לדבר איתו.

IMG_5311

אביגדור רבינוביץ, מנהל ‘עבודות לחרדים’, מנהל שיחה עם חרדים הרוצים לעבוד, אך אין מי שיקבל אותם לעבודה. אולי אחרי פגישה מאולתרת כזאת גם הם ימצאו.

IMG_5316

ושמתם לב, קונים יקרים, שהתפריט באלי’ס הוא כולו באנגלית?

IMG_5334

הערב תם, אני כבר חצי ישן, אבל הנהירה למקום לא מפסיקה. השעה שלוש לפנות בוקר. תמונה אחרונה ודי – אני אומר לעצמי, ומקיים. שבת שלום.

 

 

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין על הצולנט של אליס!!
    01/06/2014 11:32
    אלי
  1. הצולנט הכי טוב