חקירה גילתה: השריפה בבתי ורשה פרצה בגלל ליבון כלים לאפיית מצות

צוות חקירה מיוחד של שירותי כבאות והצלה ירושלים גילה: באחת הדירות בבניין שנשרף התבצע על ידי הדיירים 'ליבון' של כלים לאפיית מצות • בעקבות חיבור והידוק לא ראוי של ההברגה במיכל הגז, החלה דליפת גז מהמיכל - ונוצר פיצוץ
חיים טוויל
כ"ו אדר ב' התשע"ו / 05.04.2016 18:27

צוות חקירה מיוחד של שירותי כבאות והצלה ירושלים סיים את החקירה של אירוע השריפה שפרצה אתמול (שני) בצהרים בבניין בן שלוש קומות בבתי ורשה בשכונת מאה שערים בירושלים, בה נפגעו שני בני אדם מכוויות ושאיפת עשן.

מהחקירה עולה, כי באחת הדירות בבניין שנשרף התבצעה על ידי הדיירים הכשרה של כלים לאפיית מצות. הכנת הכלים התבצעה ב’ליבון’, באמצעות מבערי גז.

על פי החשד, הדיירים הפעילו מבער באמצעות חיבור ישיר פיראטי ומסוכן במיוחד ישירות למיכל גז בנפח של 12 קילוגרם.

ככל הנראה, בעקבות חיבור והידוק לא ראוי של ההברגה במיכל הגז, החלה דליפת גז מהמיכל, גז שהצטבר בחלל החדר. בשלב מסוים נוצר פיצוץ של הגז שגרם לפציעתם של הדיירים ששהו בדירה, וכן שריפה של החדר בו בוצע הליבון.

חלק מהדירות בבניין נפגעו וחלקן נשרפו כליל.

מסקנות חקירת השריפה, שבוצעה על ידי חוקרי כבאות והצלה מחוז ירושלים, יועברו לידי משטרת ישראל.

בכבאות והצלה ירושלים שבים ומפצירים בציבור להיזהר ממאפיות פיראטיות מסוכנות, ומשימוש מסוכן ולא ראוי במיכלי גז ותנורים ארעיים.

בתוך כך, יממה אחרי השריפה שפרצה בבניין בן שלוש קומות בבתי ורשה בשכונת מאה שערים בירושלים, הוצא לחלק מהדירות במבנה צו פינוי וסגירה, עקב צפי להריסה.

התושבים שדירתם עלתה באש פונו כבר אתמול אל בתי מלון, עד למציאת פיתרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות